واکنش بالوتلی نسبت به نژادپرستی در ایتالیا: شرم آورید!

واکنش بالوتلی نسبت به نژادپرستی در ایتالیا: شرم آورید!

پایگاه خبری فوتبالی- سال 2020 میلادی شروع شد ولی هواداران فوتبال در ایتالیا هنوز دست از رفتارهای زشت و ناپسندشان برنداشته اند.

به گزارش فوتبالی، در جریان دیدار دو تیم برشا و لاتزیو و بعد از گلزنی ماریو بالوتلی برای تیم برشا (که بازی را 0-1 کرد و اولین بازیکن این باشگاه در یک دهه اخیر لقب گرفت که در دو بازی متوالی گل اول تیمش را به ثمر می رساند، این بازیکن ایتالیایی باردیگر قربانی شعارهای نژادپرستانه هواداران لاتزیو شد.

بعد از آنکه هواداران لاتزیو شروع به سردادن شعارهای نژادپرستانه کردند، بالوتلی از داور بازی کمک خواست. 

گروهی از هواداران افراطی لاتزیو، بالوتلی را حرامزاده می خواندند و عده ای دیگر هم صدای میمون را تقلید می کردند. این رفتارهای نژادپرستانه باعث شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود و از بلندگوی ورزشگاه ریگامونتی به هواداران حاضر در ورزشگاه هشدار داده شد که اگر این رفتارهای ناپسند ادامه یابد، بازی نیمه کاره خواهد ماند.

ازسوی دیگر هواداران برشا هم با فریادهای «ماریو ماریو» پاسخ این شعارهای تلخ را دادند و از مهاجم تیمشان حمایت کردند.

بالوتلی در سالهای اخیر بارها قربانی این رفتارهای نژادپرستانه شده. عصر امروز بالوتلی در صفحه رسمی اش در اینستاگرام پستی را منتشر کرد و نسبت به این رفتارهای نژادپرستانه موضع گیری نمود. بالوتلی در پستش نوشت:« باخت دردناک است ولی ما  در مسیر خوبی هستیم. خطاب به هواداران لاتزیو که در استادیوم حضور داشتند: شما شرم آورید. نه به نژادپرستی!»

یک دهه پیش بود که بالوتلی در جریان دیدار دو تیم کیه وو و اینتر در شرایط کاملا مشابهی قرار گرفت و آن زمان بالوتلی درواکنش به این رفتارها گفته بود:« هربار هواداران شهر ورونا برایم نفرت انگیزتر می شوند.»

حالا و با گذر زمان به نظر می رسد که ایتالیایی ها و به ویژه هواداران فوتبال این کشور قصد ندارند تا رفتارهای نژادپرستانه شان را کنار بگذارند.

6363