توقف اولین بازی سال 2020 لیگ ایتالیا به علت توهین به بالوتلی

توقف اولین بازی سال 2020 لیگ ایتالیا به علت توهین به بالوتلی

پایگاه خبری فوتبالی - اولین بازی سال 2020 برای لالیگا با عادت های بد همیشگی آغاز شد. در حین بازی لاتزیو و برشیا، ماریو بالوتلی پس از آن که گل اول را به ثمر رساند (به اولین بازیکنی تبدیل شد که برای دو بار پیاپی اولین گل دهه لیگ ایتالیا را به ثمر می رساند) از شعارهای توهین آمیز هواداران گلایه کرد و از داور کمک خواست.

به گزازش فوتبالی، بخشی از هواداران افراطی باشگاه لاتزیو علاوه بر توهین ها (شعار "بالوتلی حرامزاده است") چند شعار نژادپرستانه دیگر هم سر دادند. این رفتار باعث شد تا بازی چندین ثانیه متوقف شود و از طریق بلندگوی ورزشگاه از هواداران خواسته شد تا شعار ندهند چرا که در غیر این صورت بازی لغو می شود.

هواداران برشا نیز با شعار "ماریو، ماریو" از مهاجم تیمشان حمایت کردند. در این فصل شعارهای نژادپرستانه تبدیل به مشکلی جدی برای فوتبال ایتالیا شده است و مبارزه با نژادپرستی به ماموریتی سخت برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این کشور تبدیل شده است. بالوتلی یکی از بازیکنانی است که در سالهای اخیر بارها با شعارهای نژادپرستانه مواجه شده و به نظر می رسد که این ماجرا قرار نیست که به سادگی به اتمام برسد و مشکل نژادپرستی در فوتبال ایتالیا به سختی حل و فصل خواهد شد.

لاتزیو در مقابل برشا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا به رقابت برای نزدیک شدن به صدر جدول لیگ ایتالیا ادامه بدهد. این نهمین برد پیاپی لاتزیو بود که باعث شد تا آنها با بهترین رکورد خود در تاریخ باشگاه برابری کنند.