برانکو تا طلبش را از پرسپولیس نگیرد به تیم ملی فکر نمی کند

برانکو تا طلبش را از پرسپولیس نگیرد به تیم ملی فکر نمی کند

پایگاه خبری فوتبالی- برانکو ایوانکوویچ چقدر برای هدایت تیم ملی شانس دارد؟

به گزارش فوتبالی، مدتهاست که از سرمربی فصل گذشته پرسپولیس و سرمربی سابق الاهلی عربستان به عنوان گزینه اصلی جانشینی مارک ویلموتس در تیم ملی نام برده می‌شود. مربی‌ای که کارنامه خوبش در فوتبال ایران و شناخت مناسبش از بازیکنان ایرانی او را به بهترین گزینه خارجی هدایت تیم ملی در این مقطع تبدیل کرده است منتهی یک مانع بزرگ در راه بازگشت برانکو به فوتبال ایران وجود دارد و آن بحثهای مربوط به مطالبات او از پرسپولیس و همچنین قرارداد او با فدراسیون فوتبال است.

حتما در جریان هستید که برانکو گفته در صورتی به پیشنهاد فدراسیون جواب مثبت خواهد داد که باشگاه پرسپولیس هم مطالبات او را پرداخت کند هم مالیات او را بپردازد تا این مربی کروات در صورت سفر به ایران، ممنوع الخروج نشود. برانکو پیش از این به دلیل مشکل مالیاتی، در هنگامی که سرمربی الاتفاق عربستان بود به ایران نیامد و زمانی برای هدایت پرسپولیس وارد تهران شد که مشکل مالیاتی‌اش حل شد. او امیدوار است این بار هم قبل از سفر احتمالی‌اش به تهران، این مشکل حل شود.

طبق اخبار منتشر شده طی یکی دو هفته اخیر قرار بر این شد تا باشگاه پرسپولیس هر چه زودتر برای پرداخت مطالبات برانکو با این مربی به توافق برسد تا فدراسیون برای قرارداد بستن با این مربی مشکلی نداشته باشد چون وزارت ورزش حاضر نیست برای جذب مربی جدید کمکی به فدراسیون فوتبال کند.

اگر چه محمدحسن انصاری‌فرد در مصاحبه دیشب خود با خبرنگار فوتبالی، مثل همیشه با لحن مثبت درباره توافق با برانکو صحبت کرد اما خبرگزاری فارس نوشته که جلسه نمایندگان پرسپولیس با برانکو در کرواسی، بدون توافق به پایان رسیده. در شرایطی که پرسپولیس مشکلات مالی متعددی دارد، حالا فراهم کردن 960 هزار یوروی برانکو یکی دیگر از دغدغه‌های مدیرعامل پرسپولیس شده به خصوص آنکه وزارت ورزش در این زمینه، ریالی به باشگاه پرسپولیس کمک نخواهد کرد.

احتمالا فراهم نشدن منابع لازم برای پرداخت مطالبات برانکو، یکی از دلایلی است که بحث انتخاب او به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی را تحت تاثیر قرار داده است. روزنامه شهروند در گزارشی از قول یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون به این نکته اشاره کرده که فدراسیون در وضعیت اقتصادی اخیر کار راحتی برای پرداخت حقوق مربی خارجی نخواهد داشت و ممکن است مشکلی که برای استراماچونی و استقلال به وجود آمد، برای فدراسیون و سرمربی خارجی بعدی تیم ملی هم رخ دهد. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که فدراسیون سراغ استفاده از سرمربی داخلی برای تیم ملی برود.

1984