نوآموز: یک‌بار برای همیشه بگوییم فقط مربی ایرانی و تمامش کنیم

نوآموز: یک‌بار برای همیشه بگوییم فقط مربی ایرانی و تمامش کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای ناصر نوآموز رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره نیمکت تیم ملی را برایتان از قول ایران ورزشی منتشر می‌کنیم:

  • در تیم ملی من قاطعانه معتقدم باید سراغ مربیان وطنی برویم و زمانی که خودم رئیس فدراسیون بودم فقط به دنبال مربیان وطنی رفتم و با آنها موفق شدیم از تیم ملی‌مان بازی‌ها و نتایج خوبی در سنگاپور و پکن ببینیم. من خودم در خدمت آقایان حبیبی و پروین در رأس کادر تیم‌های ملی بودم و خیلی از این دو مربی و کادرشان رضایت داشتم و معتقدم که جواب لازم را هم از این کارم گرفتم به همین دلیل قاطعانه از این نکته حرف می‌زنم که برای تیم ملی بزرگسالان مربی خارجی معنایی ندارد و وقتی برای تیم ملی و مسابقات زمان‌های کوتاهی را در اختیار داریم عملاً قادر نیستیم از مربیان‌مان در تیم ملی انتظار خیلی زیادی داشته باشیم در حالی که به دلیل در اختیار داشتن زمان زیاد در باشگاه‌ها مربیان خارجی می‌توانند برای ما کارآفرینی زیادی داشته باشند. فدراسیون هم باید به این موضوع فکر کند که دنبال کمک به باشگاه‌ها برای استخدام مربیان خارجی باشد و اساس کارش را بر این مبنا قرار دهد تا در نهایت در تیم ملی بهترین ثمره را از کارمان ببینیم.
  •  صددرصد به شما می‌گویم که مربی ایرانی موفق می‌شود. ما باید مربی وطنی را باور داشته باشیم و با زمان دادن، از او نتیجه مورد نظر را بخواهیم. یک‌بار برای همیشه بگویم با مربی ایرانی کار را فیصله دهیم. اگر به جام جهانی هم نرفتیم صبر داشته باشیم و با برنامه کارمان را دنبال کنیم چون در این صورت حتماً می‌توانیم ثمره صبر و برنامه‌ریزی و کار درست را که انجام دادیم در آینده ببینیم.
     

    1984