چرا رونالدو از رئال مادرید جدا شده و به یوونتوس پیوست؟

چرا رونالدو از رئال مادرید جدا شده و به یوونتوس پیوست؟

پایگاه خبری فوتبالی - جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و پیوستن این بازیکن به یوونتوس در تابستان 2018 موجی از ناباوری را در دنیای فوتبال به همراه داشت و به نظر می رسید که این اتفاق ناگهانی رخ داده است. 

به گزارش فوتبالی، فوق ستاره پرتغالی تنها یک سال پیش از این اتفاق اعلام کرده بود که می خواهد دوران فوتبال خود را در سانتیاگو برنابئو به پایان برساند و این اتفاق برای بسیاری از هواداران شوکه کننده بود. کاپیتان تیم ملی پرتغال عملکرد درخشانی در مادرید داشت و در کسب 4 قهرمانی لیگ قهرمانان به این بازیکن کمک کرد و نام خود را در کتاب رکوردهای این باشگاه با 450 گل زده به ثبت رساند. همین موضوعات یکی از دلایل عجیب بودن جدایی رونالدو از رئال مادرید و پیوستن به یوونتوس بود. او پس از این جدایی مدعی شده بود که از نگاه فلورنتینو پرز، مدیرعامل رئال مادرید، حضور در این تیم دیگر ضرورتی نداشت. او اضافه کرد که در آن برهه زمانی احساس کرده علاقه یوونتوس به داشتن او بسیار قوی تر از علاقه رئال مادرید است و علاوه بر این جدایی زین الدین زیدان نیز نقشی کلیدی در این باره داشته است. با این حال ممکن است دلایل رونالدو تمامی داستان جدایی او از پایتخت اسپانیا نباشد. 

در اواخر دوران حضور او در این باشگاه خبرهایی مبنی بر این که رونالدو خواهان افزایش دستمزد خود پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان 2018 است، به گوش می رسید. احتمال خرید نیمار نیز یکی از مواردی بود که روی تصمیم رونالدو تاثیر گذاشت و رامون کالدرون، مدیرعامل سابق رئال مادرید، نیز به این موارد اشاره کرده بود. اما رونالدو با رد این قضیه مدعی شده بود که اگر می خواست تا این اندازه به پول اهمیت بدهد به چین می رفت که 5 برابر حقوقش در یوونتوس یا رئال پول دریافت کند. 

یکی دیگر از دلایل جدایی این بازیکن می تواند تفحص بیش از حد از او در پرونده های مالیاتی از سوی دادگاه باشد. این پرونده در نهایت در سال 2019 به نتیجه رسید و رونالدو مجبور به پرداخت 19 میلیون یورو جریمه شد. وقتی این تحقیقات در سال 2017 آغاز شد بسیاری از رسانه ها اعلام کردند که فوق ستاره پرتغالی تهدید کرده که در صورت ادامه شرایط و این رفتارها از این کشور خواهد رفت. او در سال 2018 نیز در اینستاگرام خود این موارد را اخبار نامعتبر خواهنده بود. با این حال پس از جدایی رونالدو، پرز در مصاحبه با اونداسر اعلام کرد که این موضوع واقعیت ندارد و دلیل جدایی رونالدو از رئال مادرید نیست بلکه او خواهان تغییراتی در قرارداد خود بود و شرایط را در یوونتوس بهتر دید و به همین دلیل سانتیاگو برنابئو را ترک کرد. 

1070