اعلام نام سه نامزد نهایی مردسال فوتبال آفریقا

اعلام نام سه نامزد نهایی مردسال فوتبال آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی- محمد صلاح و سادیو مانه، دو بازیکن آفریقایی لیورپول و ریاض محرز، ستاره الجزایری منچسترسیتی سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن سال قاره آفریقا هستند.

به گزارش فوتبالی، این جایزه معتبر از سوی فدراسیون فوتبال آفریقا و در ماه ژانویه اهدا خواهد شد. سادیو مانه سنگالی شانس زیادی برای فتح این جایزه دارد و محمد صلاح هم تیمی مصری او هم که همراه با مانه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان شده، رقیب جدی او در فتح این جایزه است.  محمد صلاح در دو دوره اخیر این جایزه را مال خود کرده بودو درصورتی که امسال هم مرد سال فوتبال آفریقا شود، برای سومین سال پیاپی به این عنوان خواهد رسید.

دیگر رقیب این دو بازیکن آفریقایی لیورپول، ریاض محرز است که فصل گذشته با سیتی قهرمان لیگ برتر شده بود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی الجزایر که درسال 2019 قهرمان جام ملتهای آفریقا شده را نیز به بازو می بندد. نامزدهای نهایی فتح این جایزه با رای سرمربیان کنفدراسیون فوتبال آفریقا وبازیکنان سابق فوتبال این قاره و خبرنگاران انتخاب شدند.

سرمربیان و کاپیتانهای 54 تیم ملی آفریقایی حالا به سه نامزد نهایی کسب عنوان مرد سال فوتبال آفریقا رای خواهند داد تا فرد برنده این عنوان مشخص شود ونام برنده در مراسمی در مصر که روز هفتم ژانویه برگزار خواهد شد، اعلام می شود. صلاح در دو سال اخیر این عنوان را به خود اختصاص داده و ریاض محرز در سال 2016 مرد سال فوتبال آفریقا شده بود.

سادیو مانه در سال 2016 در جایگاه سوم قرار گرفت و در دو سال اخیر پس از محمد صلاح جایگاه دوم را به خود اختصاص داده بود.

6363