مسی در مسیر شکستن دست‌نیافتنی ترین رکورد فوتبال جهان

مسی در مسیر شکستن دست‌نیافتنی ترین رکورد فوتبال جهان

پایگاه خبری فوتبالی - ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله، اسطوره فوتبال برزیل شاید هیچ وقت تصور نمی کرد که تا زمانی که او زنده است یک نفر بتواند رکورد دست نیافتنی او را بشکند اما به نظر می رسد که لیونل مسی در سال 2020 رکورد پله که یکی از از دست نیافتنی ترین رکوردهای فوتبال دنیاست و بیش از نیم قرن ماندگار بوده را بشکند.

به گزارش فوتبالی، مسی که در سالهای اخیر نام خود را به عنوان یکی از متخصصان رکوردشکنی در فوتبال جهان مطرح کرده است حالا در آستانه شکستن رکوردی است که اسطوره های دیگری نظیر کروی، گردمولر یا کریستیانو رونالدو در رسیدن به آن ناکام بوده اند.

پله، بهترین بازیکن تاریخ فوتبال برزیل و شاید فوتبال جهان، در سال 1974 به رکوردی رسید که دست یافتن به آن غیرممکن به نظر می رسید: 643 گل برای یک باشگاه . پله در هفده سال حضور در سانتوس برزیل به این رکورد دست پیدا کرد.اما مسی فاصله زیادی تا رسیدن به رکورد پله ندارد و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد در سال 2020 به رکورد او خواهد رسید. ستاره آرژانتینی بارسلونا با گلزنی مقابل آلاوس در آخرین بازی در سال 2019 به رکورد 618 گل رسمی برای بارسلونا رسید و در حال حاضر فقط 25 گل تا رکورد پله فاصله دارد.

با توجه به این که مسی در سالهای اخیر همیشه بیش از 40 گل برای بارسلونا زده به احتمال زیاد پس از 46 سال از رکورد پله عبور خواهد کرد. بهترین گلزن تاریخ بارسلونا قبل از ظهور مسی، سزار  با 232 گل بود که مسی تقریبا سه برابر او گل زده است. 

مسی 432 گل در لالیگا، 114 تا در لیگ قهرمانان اروپا، 51 تا در کوپا دل ری، 18 تا در سوپرجام اسپانیا، پنج تا در جام جهانی باشگاه ها و سه تا در سوپرجام اروپا برای بارسلونا گل زده است. 

لئو البته یک رکورد دیگر را هم می تواند بشکند: تعداد بازی در تاریخ بارسلونا. در حال حاضر مسی 705 بازی داشته یعنی 62 تا کمتر از ژاوی هرناندز سرمربی فعلی السد. مسی برای شکستن این رکورد باید تا سال 2021 منتظر بماند.