دکتر غفاری: آلمان برای بازی دوستانه یک میلیون دلار به ما پول داد

دکتر غفاری:  آلمان برای بازی دوستانه یک میلیون دلار به ما پول داد

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای دکتر حسن غفاری، رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در مصاحبه با روزنامه ایران‌ورزشی را برایتان انتخاب کردیم:

  • شرایط فعلی اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که آیا در صورت بازی تیم‌های فوتبال با ایران با آنها برخورد می‌شود یا نه اما زمانی که ما در کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال بودیم 95 درصد از درخواست‌های تیم ملی نونهالان را برآورده می‌کردیم. بدون اینکه به ایجنتی پولی بدهیم. در چند سال گذشته تمام بازی‌های تدارکاتی تیم ملی از طریق ایجنت‌ها بوده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال باید روابطی را با رؤسا و دبیرکل فدراسیون‌های فوتبال فراهم کند که بدون ریالی هزینه بتواند بازی تدارکاتی برای تیم‌های ملی فراهم کند.
  • به هر مناسبتی برای سفارتخانه‌های کشورها پیام تبریک می‌فرستادیم. آنها را به بازی‌های مهم فوتبال دعوت می‌کردیم و از آنها تقدیر می‌کردیم. همین موضوع باعث می‌شد که یک‌بار روز تعطیل کنسول و همسرش به کنسولگری رفتند تا برای بچه‌های ما ویزا صادر کنند. همچنین ما دست‌هایی را در ایتالیا و انگلستان داشتیم که کمک‌های زیادی به ما می‌کردند. از طریق آنها تیم‌های ملی ما در تورنمنت‌های اروپایی شرکت می‌کردند و بازی‌های تدارکاتی مختلفی را فراهم می‌کردیم.
  •  تیم ملی آلمان برای بازی دوستانه به ایران آمد و یک میلیون دلار به ما پول داد. به این شرط که 500 هزار دلار از آن را به زلزله‌زدگان بدهیم. یا در مورد دیگری، سفیر کویت از ما بازی دوستانه خواست و ما به آنها گفتیم چون با شما دوست هستیم فقط 50 هزار دلار برای بازی دوستانه می‌گیریم. به کویت رفتیم، کلیه هزینه‌های ما را پرداخت کردند، 50 هزار دلار هم دادند.  

    1984