کلوپ: قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها مانند فرود روی ماه است

کلوپ: قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها مانند فرود روی ماه است

پایگاه خبری فوتبالی - یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، می گوید که قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها برای او مانند فرود آمدن روی کره ماه است چرا که سرخپوشان در صورت پیروزی در دیدار فینال برای اولین بار به این جام دست پیدا می کنند. 

به گزارش فوتبالی، مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا امشب باید با برنده کوپا لیبرتادورس در فینال جام جهانی باشگاه ها که در دوحه برگزار خواهد شد، روبرو شود. لیورپول با 18 قهرمانی در لیگ برتر و 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یکی از پر افتخارترین تیم های فوتبال شناخته می شود اما پیش از این موفق به کسب قهرمانی در رقابت های جام جهانی باشگاه ها نشده است. لیورپول پیش از این دو بار در سال های 1984 و 1981 برابر فلامنگو و ایندیپندنته در فینال رقابت های جام باشگاه های جهان شکست خورده و پس از ادغام این رقابت ها جام جهانی باشگاه در فینال سال 2005 نیز برابر سائو پائولو شکست را پذیرا شد. 

کلوپ در آستانه فینال امروز به خبرنگاران گفت: " نمی دانم چطور چیزی که هرگز قبلا رخ نداده را می توان تجربه کرد. این مانند فرود روی ماه است. برای هواداران در آمریکای جنوبی این معنای بیشتری دارد اما برای بازیکنان اینطور نیست. وقتی بازیکنان ما فوتبال بازی می کنند هربار نشان می دهند که می خواهند برنده باشند. آیا این به سود فلامنگوست که تمام یک قاره یا کشور می خواهند فلامنگو قهرمان باشد؟ نمی دانم. مکزیک بیشتر از مردم انگلیس خواهان کسب این جام بود و ما آنها را شکست دادیم بنابراین باید ببینیم شرایط چطور پیش می رود. بازیکن 100% آماده هستند. نیازی نیست کسی راجع به اهمیت بازی با آنها صحبت کند. آنها فوتبالیست هستند و می خواهند هر جامی که می توانند را به دست آورند. "

1070