دستیار فعلی گواردیولا در یک قدمی هدایت آرسنال

دستیار فعلی گواردیولا در یک قدمی هدایت آرسنال

پایگاه خبری فوتبالی- میکل آرتتا ستاره سابق باشگاه آرسنال که مدتی است به عنوان دستیار گواردیولا در منچسترسیتی مشغول به کار است، حالا در آستانه بازگشت به ورزشگاه امارات قرار دارد.

به گزارش فوتبالی،و طبق گزارش منتشره در رسانه های بریتانیایی، آرتتا که مدتی بازوبند کاپیتانی توپچی ها را بربازو می بست، قرار است تا بعد از بازی منچسترسیتی مقابل آکسفورد یونایتد به عنوان سرمربی جدید آرسنال معرفی شود. این بازی امشب برگزار خواهد شد و برطبق اخبار منتشره، سران باشگاه آرسنال امیدوارند تا بعد از این بازی و انجام توافقات نهایی با آرتتا او را به عنوان سرمربی جدید تیمشان معرفی کنند.

روند مذاکرات آرسنالی ها با آرتتای 37 ساله چند روزی است که آغاز شده و حالا انتظار می رود که به زودی نام او به عنوان جانشین اونای امری، سرمربی سابق توپچی ها که سه هفته پیش برکنار شد، معرفی شود. طبق گزارشها، آرتتا قراردادی تا سال 2023 را باآرسنال به امضا خواهد رساند.

آرتتا روز سه شنبه همراه با پپ گواردیولا در جلسه تمرینی سیتی حضور داشت ولی دراین میان روند مذاکرات هم درجریان بود و حتی سران آرسنال با مسئولان سیتی برسر غرامت فسخ قرارداد این مربی اسپانیایی مذاکراتی را انجام داده اند. اینطور به نظر می رسد که سران باشگاه آرسنال به عنوان غرامت باید مبلغ یک میلیون پوند به سران سیتی بپردازند. آنها می کوشندتا در آستانه بازی حساس تیمشان مقابل اورتون در لیگ برتر که روز شنبه برگزار خواهد شد، کار جذب آرتتا را به پایان ببرند.

در حال حاضر و بعد از برکناری اونای امری، هدایت آرسنال موقتا به دست فردی لیونبرگ سپرده شده است.

آرتتا در بین سالهای 2011 تا 2016 برای آرسنال بازی می کرد و با این تیم دو قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به دست آورد.  در صورت انتصاب آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال، او دومین سرمربی جوان تاریح این باشگاه بعد از تری نیل خواهد بود. آقای نیل در سال 1976 که هدایت آرسنال را در دست گرفت 34 ساله بود و حالا آرتتا در سن 37 سالگی به ماجراجویی بزرگی می اندیشد.

6363