اولیایی: باید طلبکار باشیم اما بدهکار سرمربی شده‌ایم!

اولیایی: باید طلبکار باشیم اما بدهکار سرمربی شده‌ایم!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل سابق استقلال می‌ گوید که در چند سال اخیر ژنرال های فوتبالی را کنار و از گروهبان ها استفاده کرده اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، یکی از گزینه های مطرح شده برای مدیریت باشگاه استقلال بعد از کناره گیری امیرحسین فتحی، کاظم اولیایی بود. فردی که سابقه هفت ساله نشستن روی صندلی مدیریتی آبی‌ها را بر عهده دارد و خاطرات تلخ و شیرینی را تجربه کرده است. با این حال علی فتح الله زاده به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شد تا شانس خود را برای مدیرعاملی استقلال افزایش دهد.


در این خصوص مصاحبه ای با کاظم اولیایی انجام دادیم که به شرح زیر است:

*ژنرال ها بیرون و گروهبان ها سر کار بودند
یک زمانی است که ما می‌خواهیم در شرایط نرمال برای تشکیلاتی تصمیم بگیریم. یک وقت هم ماشین در حال چپ کردن است. واقعیت این است که آقای فتح الله زاده انتخاب شده راضی تر از حرکات قبلی هستم. ما برای اداره یک تشکل اجتماعی یا باید به تحصیلات و علم آن کار واقف باشیم یا باید تجربه داشته باشیم. آقای فتح الله زاده تجربه دارد و خیلی راه ها را رفته و می تواند کمک کند. خود او در مصاحبه اش گفته بود که ما ژنرال ها را بیرون گذاشتیم و گروهبان ها را سرکار آوردیم. فتح الله زاده تجربه خوبی دارد و می تواند کمک کند. ما در یک بن بست خود ساخته قرار گرفته ایم. استقلال سابقه 4 مرتبه حضور در فینال آسیا را دارد و حالا صدر جدول لیگ برتر را در اختیار قرار گرفته اما باز هم هواداران دلخوشی ندارند. کلا دل نگرانی دارند و می گویند فلان آدم نباشد آسمان به زمین می‌‎آید. این نوع مدیریت آسیب می‌زند و باید ریشه یابی شود. ما هواداران را باید سازماندهی می‌کردیم و حالا لطمه می‌خوریم.

 *رضا حسن زاده  باید سرمربی استقلال می‌شد
همان روزی نیمکت استقلال خالی شد من تصور کردم مربی ایرانی جایگزین می‌شود تا تیم بدون مربی نشود. بهترین گزینه هم رضا حسن زاده مربی تیم امید بود. هر باشگاهی خلا داشته باشد از زیر مجموعه خود استفاده می کند. منطق می گفت او را موقت بگذاریم و بعد از آن با استراماچونی مذاکره کنیم. کدام باشگاه بزرگی نیمکت آن خالی می‌شود. پرافتخار ترین باشگاه ایران در آسیا هستیم. هوادار ما باید استرس داشته باشد؟ به جای شادی فقط استرس و ناراحتی داریم.

 *دلم برای آقای رویانیان سوخت
خودمان دست طرف را گرفتیم و او را به بن بست بردیم. ما با چه فلسفه ای مدیران باشگاه را می گذاریم. من الان دلم برای آقای رویانیان می سوزد که خدمت کرد و خانه شخصی خود را گذاشت. او که آدم بدی نبود اما علم حضور در فوتبال را نداشت. این مسائل آسیب شناسی نشد. فوتبال مینیاتور جامعه ماست. حرکات همه آدم ها در فوتبال را می بینند. ما در اوج تحریم ها پرچم فوتبال را به یک ایتالیایی دادیم ولی ناتوانی ما بروز داده شد. ما باید بدهکار باشیم اما تیپ بستانکار به خودمان گرفتیم.


*پیشکسوتان باید صاحب نظر باشند چون هواداران را می‌شناسند
باید روی هوادار کار کنیم و آن فضا را بشناسیم. ما تازه از یک بحران سیاسی رها شدیم و ممکن است ریشه در ورزش داشته باشد. باید راهکار پیدا کنیم تا مشکلات حل شود. چه کسی بهتر از پیشکسوتان باشگاه  که عقل و درایت دارند این کار را انجام دهد؟ ما باید صاحب نظر باشیم چون هواداران را می شناسیم.

7413