تهدید گروه جدایی طلب برای الکلاسیکو: امشب پیامی برای دنیا داریم

تهدید گروه جدایی طلب برای الکلاسیکو: امشب پیامی برای دنیا داریم

پایگاه خبری فوتبالی - گروه جدایی طلب سونامی دموکراتیک با انتشار پیام هایی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر تهدیداتی را نسبت به برگزاری دیدار امشب بین رئال مادرید و بارسلونا انجام داده است. 

به گزارش فوتبالی، دو تیم مطرح فوتبال اسپانیا امشب در حالی الکلاسیکوی نیم فصل اول لالیگا را برگزار می کنند که این بازی پیش از این یک بار لغو شده و به امروز موکول شده بود. چند هفته قبل اعتراضات و تظاهرات سراسری در واکنش به صدور احکام سنگین زندان برای سران گروه های جدایی طلب تا چند روز شرایط را در ایالت کاتالونیا بحرانی کرده و منجر به لغو شدن دیدار این دو تیم شده بود. با قطعی شدن تاریخ برگزاری این بازی هفته گذشته گروه جدایی طلب سونامی دموکراتیک با انتشار بیانیه ای خواسته بود که مردم این ایالت با حضور در اطراف ورزشگاه نیوکمپ در 4 ساعت پیش از انجام بازی کار را برای نیروهای امنیتی سخت کنند و بیش از 20 هزار نفر برای شرکت در این اعتراض اعلام آمادگی کرده بودند. همین موضوع ضریب امنیتی این دیدار را به شدت افزایش داده است. 

حالا به نظر می رسد که موضوع تنش ها بسیار جدی تر شده بود. در ساعات گذشته این گروه جدایی طلب در صفحه توییتر خود که بیش از 200 هزار دنبال کننده دارد، پیام هایی را منتشر کرده که یکی از آنها بیشتر از سایرین مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. آنها در توییتی که 4 ساعت قبل منتشر شده نوشته اند که سونامی امشب پیامی برای دنیا دارد. در سایر توییت ها نیز تاکید بر ضد خشونت بودن اعتراضات امروز است اما اعلام کرده اند که از ساعت 4 بعد از ظهر به وقت اسپانیا و 4 ساعت پیش از برگزاری بازی در اطراف نیوکمپ حضور خواهند داشت. 

1070