کریم بنزما: از بازیکن زیر سایه رونالدو تا مرد اصلی رئال مادرید

کریم بنزما: از بازیکن زیر سایه رونالدو تا مرد اصلی رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - کریم بنزما در سال های اخیر همیشه زیر سایه حضور کریستیانو رونالدو در سانتیاگو برنابئو توپ زده اما پس از جدایی فوق ستاره پرتغالی به مرد اصلی رئال مادرید تبدیل شده است. 

به گزارش فوتبالی، مهاجم فرانسوی حالا خطرناک ترین بازیکن رئالی ها به حساب می آید و اگر بازیکنان بارسلونا موفق به متوقف کردن او شوند شاید بتوانند رئال مادرید را که تکیه بسیاری بر مهاجم نوک خود دارد، متوقف کنند. این بازیکن گل حیاتی و تساوی بخش رئال در دیدار گذشته این تیم برابر والنسیا را در دقیقه 95 به ثمر رساند و باعث شد که امتیازات رئال مادرید با بارسلونا برابر بماند و حساسیت های الکلاسیکو بیش از پیش شود. در طول یک دهه گذشته بنزما همیشه نقش دوم را در رئال مادرید داشت و زیر سایه کریستیانو رونالدو زندگی می کرد اما مهاجم سابق لیون در یک سال و نیم اخیر به شماره 9 کشنده ای تبدیل شده که خطری جدی برای همه تیم ها به حساب می آید. بنزما به قاتل مادریدی تبدیل شده و حضور او در بین بهترین گلزنان لالیگا با 12 گل زده در کنار لیونل مسی، اسطوره بارسلونا، به خوبی نشانگر همین موضوع است. 

یک روز بعد از الکلاسیکو تولد 32 سالگی کریم بنزماست و تا سال گذشته هیچکس باور نداشت که جدایی رونالدو باعث شکوفایی بازیکنی شود که موقعیت و فضای اصلی را برای فوق ستاره پرتغالی فراهم می کرد. انتقال رونالدو به یوونتوس باعث شد که بنزما از زیر سایه او بیرون بیاید و توانایی های خود را به رخ بکشد. در واقع این توانایی بنزما در فضاهای باز و حتی داخل محوطه جریمه بود که به رونالدو این قدرت را می داد که امکان درخشش و گلزنی در خط حمله رئال مادرید را داشته باشد اما تمام توجه ها به شماره 7 رئال بود و کمتر کسی توانایی های بنزما را ستایش می کرد و با توجه به وظایف زیادی که بر دوش این بازیکن امکان گلزنی برایش کمتر می شد. 

در دوران حضور کارلو آنچلوتی بود که بنزما نقش خود به عنوان مهاجم را رها کرد و سعی کرد در مثلث بی بی سی ( بیل - بنزما - کریستیانو ) یک گزینه خوب برای کمک به سایر هم تیمی های خود باشد و همین اتفاق باعث شد که رئال مادرید 4 قهرمانی لیگ قهرمانان در طول 5 سال به دست آورد. بنزما با برگشت به پست تخصصی خود تحت هدایت لوپتگی در ابتدا کمی به دشواری خورد چرا که به نظر می رسید نحوه بازی به عنوان مهاجم نوک را از یاد برده است اما با گذشت زمان شرایط به حالت قبلی خود بازگشت. در فصل قبل که شرایط خوبی در برنابئو حاکم نبود این بنزما بود که کمک بسیاری به حفظ رئال مادرید در بالای جدول کرد. امشب جلوگیری از حرکات خطرناک این بازیکن فرانسوی یکی از مهمترین وظایف مدافعان بارسلونا خواهد بود که باید دید موفق به انجام آن خواهند شد یا نه. 

1070