طراح پوستر جنجالی مبارزه با نژادپرستی در ایتالیا: هر کس هر طور که دوست دارد فکر کند!

طراح پوستر جنجالی مبارزه با نژادپرستی در ایتالیا: هر کس هر طور که دوست دارد فکر کند!

پایگاه خبری فوتبالی – فوتبال ایتالیا مصاحبه‌ای با سیمونه فوگاتزوتو داشته است. او هنرمندی است که کمپین مبارزه با نژادپرستی در سری آ را طراحی کرده است.

تصویرسازی‌های او متعلق به بازی فینال جام حذفی بین لاتزیو و آتالانتا است، اما اخیرا سازمان لیگ سری آ از آنها برای مبارزه با نژادپرستی استفاده کرده است. این طراحی‌ها به این دلیل جنجالی شده‌اند که در آنها چند میمون به تصویر کشیده شده‌اند، آن هم در حالی که نژادپرستان در ورزشگاه‌های ایتالیا در هنگام پا به توپ شدن بازیکنان سیاهپوست، صدای میمون درمی‌آورند. او در طراحی‌هایش همیشه از میمون استفاده کرده است.

همکاری با سازمان لیگ سری آ چطور شروع شد، و آیا این کمپین از ابتدا قرار بود ضد نژادپرستی باشد؟

همکاری در بهار آغاز شد، و ایده من این بود که این نقاشی را برای فینال جام حذفی رسم کنم. این کار پیامی متفاوت می‌دهد و در مبارزه با نژادپرستی کمک می‌کند. این متفاوت با شعارهای معمول است که متاسفانه کسی دیگر به آنها توجه نمی‌کند. این چیزی است که مردم می‌توانند به آن فکر کنند و درباره‌اش بحث کنند.

این کمپین ضد نژادپرستی است. آیا کسی نگفت استفاده از میمون می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟

این ایده من بود، و من هنرمند مسئول این پروژه هستم. من سال‌هاست که میمون‌ها را به عنوان استعاره‌ای از انسان رسم می‌کنم، آن هم در همه فرم‌ها و گونه‌ها. من هرگز فکر نمی‌کنم که کمپین آگاهی در برابر نژادپرستی مشکل‌ساز باشد. چون ما واقعا به این مبارزه باور داریم. من آماده رویارویی با جنجال‌ها هستم، چون هنرمند هر کاری برای ایده‌هایش انجام می‌دهد.

آیا دیده‌ای که واکنش نسبت به این کمپین جهانی شده است، و می‌دانی چرا تا این حد جنجال ایجاد شده است؟

همه روش‌های جدید ارتباط باعث جنجال می‌شوند. اولیویرو توسکانی سال‌ها پیش کمپینی برای مبارزه با تبعیض طراحی کرد، و در آن هنگام جنجالی شد، اما حالا آنها را شاهکار می‌دانند. زمان قضاوت خواهد کرد.

آیا درک می‌کنی که از دید برخی، استفاده از میمون در کمپین مبارزه با نژادپرستی اشتباه است؟

هر کسی آزاد است هر طور که دوست دارد فکر کند. هنر همیشه بحث و جنجال ایجاد کرده است.

آیا پیامی از سوی سیاهپوستان داشته‌ای؟

نه، افراد زیادی به من پیام داده‌اند، اما سیاهپوستان این کار را نکرده‌اند. هنر من یعنی برابری، که هدف آن از بین بردن تفاوت‌ها است. من در تمام نقاط دنیا زندگی کرده و نقاشی کرده‌ام. من شهروند جهان هستم، و این چیزی نیست که عوض شود.

8444