واکنش چین به اعتراض اوزیل به نسل کشی مسلمانان: او گول خورده است

واکنش چین به اعتراض اوزیل به نسل کشی مسلمانان: او گول خورده است

پایگاه خبری فوتبالی - پس از اعتراض مسوت اوزیل به نسل کشی مسلمانان اویغور توسط دولت چین، وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه ای مدعی شد که بازیکن آلمانی توسط اخبار نادرست و دروغین فریب خورده است. 

به گزارش فوتبالی، بازیکن تیم فوتبال آرسنال با انتشار پستی در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نسبت به رفتار دولت چین با اقلیتی از مردم این کشور که به دین اسلام معتقد هستند، انتقاد کرده و نوشته بود: " ترکستان شرقی زخمی در حال خونریزی است چرا که آنها در برابر افرادی که تلاش می کنند با آزار و اذیت آنها را از دینشان جدا کنند، ایستاده اند. قرآن های آنها را سوزاندند. مساجد آنها را بستند. مدارس آنها را جمع کردند و افراد مقدس آنها را کشتند. مردها مجبورند به کمپ بروند و خانواده های آنها مجبور می شوند با مردان چینی زندگی کنند. زنان وادار می شوند که به همسری مردان چینی دربیایند. اما مسلمانان سکوت کرده اند. آنها هیچ اعتراضی نمی کنند. آنها را رها کرده اند. آیا نمی دانند که موافقت با خشونت مانند خود خشونت است؟ "

وزارت خارجه چین تمام اتهاماتی که علیه آنها درباره نسل کشی مسلمانان اویغور مطرح شده را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارچه چین در این باره گفت: " نمی دانم که آقای اوزیل قبلا شخصا به این شهر آمده یا نه اما مشخصا از سوی اخبار غیرواقعی و دروغین فریب خورده و این موضوعات روی او تاثیر گذاشته است. ما خوشحال می شویم که او به این شهر بیاید و این شانس را داشته باشد که از این جا بازدید کند تا درست را از غلط تشخیص دهد. "

1070