سمبل میمون، برای مبارزه با نژادپرستی در سری آ !

سمبل میمون، برای مبارزه با نژادپرستی در سری آ !

پایگاه خبری فوتبالی- در نمایشگاهی هنری در ایتالیا، آثاری از سیمون فوگازوتو، هنرمند مشهور بین المللی به نمایش در آمده است و جالب اینجاست که این هنرمند صاحب نام در تمام آثارش از نقاشی های صورت شامپانزه و میمون استفاده کرده است.

به گزارش فوتبالی، خود او اعلام کرده که هدفش از استفاده از چهره میموه، به عنوان استعاره ای از چهره انسان است و یادآوری کرده که همه انسانها به نوعی میمون هستند. آقای فوگازوتو دراین باره توضیح داده:« برای یک هنرمند، مهمترین اتفاق، تلاش برای تغییر ادراک مردم از طریق کارش است. من در این سه اثر هنری،  سعی کردم نشان دهم که همه ما موجوداتی پیچیده و جذاب هستیم که می توانیم غمگین یا خوشحال باشیم؛ حالا چه کاتولیک باشیم، چه مسلمان و یا بودایی. در نهایت رنگ پوست ما هیچ اهمیتی ندارد. من میمون ها را به عنوان استعاره ای از انسان ها نقاشی می کنم. این مفهوم را به نژادپرستان یادآوری می کنم: همه ما میمون هستیم. بنابراین من یک میمون غربی، یک میمون آسیایی و یک میمون سیاه را نقاشی کردم.»

در ادامه، لوییجی دی سیروو، مدیر اتحادیه سری آ نیز در این رابطه گفت:«نقاشی های سیمون به طور کامل ارزشهای بازی جوانمردانه و افزایش بردباری را نشان می دهد و در دفتر مرکزی ما باقی خواهد ماند. نژادپرستی یک مشکل بومی و بسیار پیچیده است، پس ما در سه جبهه فرهنگی از طریق آثار هنری مانند نقاشی های سیمون، ورزش از طریق یک سری ابتکارات و بازیکنان و باشگاه ها و همچنین سرکوبگرانه، از طریق همکاری با پلیس فعالیت می کنیم.»

او ادامه داد:« ما اطمینان داریم با فعالیت در این سه سطح می توانیم بر این طاعون که زیبایی های ورزشی جهان را خراب می کند غلبه کنیم.»