گزارش داوری بارسا: اگر خطای اول پنالتی بود، خطای روی پیکه هم پنالتی داشت

گزارش داوری بارسا: اگر خطای اول پنالتی بود، خطای روی پیکه هم پنالتی داشت

پایگاه خبری فوتبالی- ایتورالده گونزالس داور سابق فوتبال اسپانیا این روزها به عنوان کارشناس داوری برنامه کادنا سر و روزنامه آ.اس مشغول به کار است.

به گزارش فوتبالی، بعد از اتمام دیدار دو تیم رئال سوسیداد و بارسلونا که با تساوی 2-2 خاتمه یافت، آقای گونزالس عملکرد آلبرولا روخاس، داور بازی را آنالیز کرد. این بازی صحنه های جنجالی متعددی داشت.

در دقیقه 10 نیمه اول، آقای روخاس یک ضربه پنالتی به خاطر برخوردی که در محوطه جریمه بارسا رخ داد اعلام کرد. در محوطه جریمه بارسا، سرخیو بوسکتس پیراهن دیگو یورنته را کشید و داور این صحنه را خطای پنالتی تشخیص داد و میکل اویارزابال این پنالتی را تبدیل به گل کرد.

اما این تنها صحنه جنجالی بازی نبود و در دقیقه پایانی بازی، بارسایی ها معتقد بودند که داور می بایست خطای مشابهی که اوردین برروی پیکه انجام داد را پنالتی می گرفته ولی داور چنین تصمیمی نگرفت. 

ایتورالده گونزالس در آنایلز این صحنه گفت:« داور خطای بوسکتس برروی یورنته را دید و پنالتی گرفت. در صحنه دوم، داور صحنه کشیده شدن پیراهن پیکه را ندید؛ چون بازیکنان متعددی راه دید او را بسته بودند. تکنولوژی وار که خطای پنالتی اول را اعلام کرد، باید در مورد خطای روی پیکه که داور آن را ندید نیز هشدار می داد.»

از سوی دیگر آقای گونزالس اعلام کرد که دربرخوردهایی که چندین بازیکن در مسیر دید داور هستند، نمی توان صحنه را به وضوح دید:« اگر داور باشید، می  دانید که غیرممکن است بتوانید وقتی چند بازیکن مسیر دیدت را بسته اند، صحنه را ببینید. به همین خاطر باید به همکارت اطلاع بدهی و به او بگویی:" یک صحنه کشیده شدن پیراهن رخ داده و تو نتوانستی آن را ببینی" باید از طریق اتاق VAR به روخاس اطلع داده می شد تا این صحنه را پنالتی اعلام کند. اما این یک خطای واضح و مشخص نبود و به همین خاطر تکنولوژی وار وارد عمل نشد.»

6363