تبعات پیروزی حزب محافظه‌کار: 65 درصد بازیکنان خارجی از انگلیس می‌روند!

تبعات پیروزی حزب محافظه‌کار: 65 درصد بازیکنان خارجی از انگلیس می‌روند!

پایگاه خبری فوتبالی – حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات اخیر این کشور پیروز شد. به این ترتیب، بوریس جانسون، نخست‌وزیر فعلی می‌تواند برنامه برگزیت را ادامه بدهد. انگلیس در 31 ژانویه از اتحادیه اروپا جدا می‌شود.

این موضوع تبعات زیادی روی ورزش خواهد داشت. حزب محافظه‌کار گفته که در یک سال کار توافق با اتحادیه اروپا را به سرانجام می‌رساند، اما این بسیار خوش‌بینانه است.

پس از جدایی کامل انگلیس، فوتبالیست‌های اتحادیه اروپا برای زندگی و کار در انگلیس باید مجوز بگیرند. آنهایی که می‌خواهند به انگلیس بروند، باید درخواست کار بدهند و برایشان امتیاز محاسبه شود تا در صورت رسیدن به حد نصاب، مجوز بگیرند. فوتبالیست‌های با دستمزد بالا احتمالا مشکلی نخواهند داشت، اما بازیکنان جوان‌تر با مشکل روبرو خواهند شد. به این ترتیب، تعداد بازیکنان خارجی لیگ برتر به‌شدت کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود 65 درصد از بازیکنان خارجی از لیگ برتر بروند.

از سوی دیگر، فوتبال جوانان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بازیکنان زیر 18 سال نمی‌توانند به انگلیس بروند یا از انگلیس به کشور دیگری راهی شوند. برای مثال، اگر قوانین جدید پیش‌تر حاکم بود، آرسنال نمی‌توانست سسک فابرگاس را از لاماسیا جذب کند و جیدون سانچو هم نمی‌توانست به بروسیا دورتموند برود.

8444