ادواردو: از بازیکنان خارجی درآمدزایی نمی کنید

ادواردو: از بازیکنان خارجی درآمدزایی نمی کنید

پایگاه خبری فوتبالی- ادواردو دوسانتوس مدافع برزیلی ماشین سازی معتقد است در فوتبال ایران همانطور که به جوان گرایی فکر می شود باید بازیکنان خارجی جوان هم وارد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، ادواردو دوسانتوس مدافع ماشین سازی را می توان پدیده خارجی لیگ ایران دانست. مدافعی جوانی که با قرارداد ریالی هم سطح بازیکنان معمولی لیگ وارد فوتبال ایران شده است و بازی های خوب و بی نقص او کارشناسان را به تعریف و تمجید از او واداشته و آمار نیز نشان می دهد او تا به اینجای کار یکی از خوب های ماشین و لیگ بوده است. این مدافع برزیلی با کمک نریمان جهان گفتگوی کوتاهی را با خبرنگار ورزش سه در تبریز داشت که آن را در ادامه می خوانید.

او درباره حضور موفق خود در فوتبال ایران و بازی های خوب در ترکیب ماشین سازی تبریز گفت: وقتی شما می گویید که من خیلی خوب بوده ام به نظر من درست نیست و من به تنهایی در این تیم خوب نبودم. همه بازیکنان تیم خوب هستیم که توانستیم نتایجی را بگیریم که مردم از ما تشکر کنند و بگویند که خیلی موفق بودیم.

مدافع ماشین سازان درباره هیجان مردم تبریز و علاقه آنها به فوتبال گفت: من از برزیل آمده ام و برزیلی ها همه با فوتبال زندگی می کنند. وقتی به تبریز آمدم و این جو برزیلی را با درصد پائین تری در تبریز دیدم. در ادامه با نتایجی که گرفتیم و شناختی که مردم تبریز از من پیدا کردند بیشتر با جو تبریز ارتباط برقرار کردم. در رستوران و یا فروشگاهها همه دوست دارند با من حرف بزنند و یا عکس بگیرند و آنها همه میگویند که ماشین سازی تیم خوبی است و این جو فوتبالی خیلی به جو بزریل شباهت دارد.

دوسانتوس درباره حضور بازیکنان خارجی و مخصوصا برزیلی نظر جالبی دارد. او در این باره گفت: در فوتبال ایران برزیلی های جوان خیلی کم هستند و اکثر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران بیش از 30 سال دارند . من اعتقاد دارم که باید به جوانان اعتماد بیشتری کرد و این بازیکن جوان است که هم قرارداد کمتری دارد و هم برای آینده باشگاه درآمدزایی خواهد داشت. همان طور که باید روی بازیکنان جوان ایرانی سرمایه گذاری کرد در صورتی که قرار است بازیکنی خارجی بیاید هم باید بازیکن جوان باشد تا بشود هم از در ترکیب تیم استفاده کرد و پس از آن هم برای باشگاه درآمدزایی کرد.

او درباره هیاهوی اطراف تیم های فوتبال در ایران گفت: جذابیت فوتبال به خاطر وجود طرفداران، حاشیه ها و رسانه ها است و اگر این نبود جذابیتی در فوتبال وجود نداشت و بدون جذابیت هم فوتبال تبدیل به یک ورزش معمولی مثل هزاران ورزش دیگر می شد. در آن صورت فوتبال نمیتوانست حرف اول را بزند. اینکه مردم با فوتبال زندگی می کنند و در کوچه و خیابان از آن حرف می زنند یعنی فوتبال زنده است و باعث هیجان در جامعه می شود.

مدافع برزیلی ماشین در پایان درباره نتیجه گیری این تیم در پایان فصل گفت: من به تنها موضوعی که همیشه فکر میکنم اولین دیدار پیش روی تیم است و در مورد این بازی ها کادر فنی با من صحبت میکنند. به این ترتیب روی خواسته های مربی تیم و برنامه های که برای من تعریف شده است، تمرین و تمرکز میکنم تا وظایفم را به خوبی انجام دهم و اینکه ماشین سازی در آینده و تا پایان فصل چگونه نتیجه خواهد گرفت در تخصص من نیست و من بازیکن هستم و آنالیزور نیستم ولی میتوانم بگویم من و تیمی که در آن بازی میکنم الان خیلی خوب بلد هستیم فوتبال بازی کنیم.

7413