پیغام سونامی دموکراتیک در مورد ال کلاسیکو: نه بازی را لغو می کنیم و نه متوقف

پیغام سونامی دموکراتیک در مورد ال کلاسیکو: نه بازی را لغو می کنیم و نه متوقف

پایگاه خبری فوتبالی- گروه سونامی دموکراتیک که در حقیقت جزو گروه های معترض منطقه جدایی طلب کاتالونیا به حساب می آید، با انتشار بیانیه ای در مورد بازی پیش روی ال کلاسیکو و احتمال تعویق مجدد این بازی به خاطر رفتارهای معترضانه آنها اظهار نظر کرده است.

به گزارش فوتبالی، این گروه اعلام کرده که هدف اصلی آنها هرگز لغو کردن و یا متوقف کردن بازی ال کلاسیکو نبوده است

این درحالی است که چند هفته پیش قرار بود بازی ال کلاسیکو در شهر بارسلونا برگزار شود اما اعتراضات گسترده جدایی طلبان کاتالان و ناامن دانستن شرایط بارسلونا از نظر کارشناسان، باعث تعویق این بازی شد و برگزاری این بازی به چهارشنبه هفته آتی موکول شد ولی حالا و با اطلاع رسانی مبنی بر برگزاری تظاهرات مجدددر کاتالونیا، دوباره صحبت از احتمال لغو و تعویق مجدد ال کلاسیکو مطرح شده است.

دراین میان گروه سونامی دموکراتیک با انتشار بیانیه ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرده که هدفشان در آستانه بازی ال کلاسیکو چیست. در این بیانیه می خوانیم:« سلام رسانه های مادریدی، مشاهده شده که شما تیترهایی را در مورد گروه سونامی دموکراتیک منتشر می کنید که هرگز چنین صحبتهایی از سوی ما گفته نشده.. لازم به یادآوری است که :

1- سونامی دموکراتیک هرگز نگفته که می خواهد روند برگزاری بازی ال کلاسیکو را متوقف کرده و یا بازی را به تعویق بیندازد. دقیقا برعکس ما می خواهیم از همه دعوت کنیم که ببینید و در جریان باشید که اوضاع چگونه است.

2- سونامی دمورکاتیک همانطور که قول داده، آماده است تا در زمین چمن وسکوها دیده شود و شرایط استثنایی و عجیبی که کاتالونیا از آن رنج می برد را به نمایش بگذارد.

3- به همین خاطر به کمک و همکاری مردم نیاز داریم.

در این بیانیه سونامی دموکراتیک اعلام کرده که بیش از 25 هزار نفر از طریق کانالها همکاری شان با این گروه را اعلام کرده اند و ده ها اتومبیل برای انتقال این هواداران به بارسلونا تدارک دیده شده است.

نیروهای پلیس بارسلونا هم در روزهای اخیر اعلام کرده اند که بازی ال کلاسیکو در نوکمپ برگزار خواهد شد و امنیت این بازی را تضمین کرده اند.

6363