بند فرار در قرارداد پپ: او می تواند درپایان فصل سیتی را ترک کند

بند فرار در قرارداد پپ: او می تواند درپایان فصل سیتی را ترک کند

پایگاه خبری فوتبالی- طبق گزارش منتشره در روزنامه تایمز چاپ بریتانیا اگرچه قرارداد فعلی پپ گواردیولا با باشگاه منچسترسیتی تا سال 2021 اعتبار دارد ولی در قرارداد او بندی به چشم می خورد که طبق آن پپ می توانددر پایان فصل جاری از سیتی جدا شود

به گزارش فوتبالی، چهارمین سال حضور پپ گواردیولا در منچسترسیتی تبدیل به یکی از سخت ترین سالهای او در دنیای مربیگری شده است. سیتی که در دو فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر با اقتدار به قهرمانی رسیده بود، حالا و درشرایطی که حتی نیمی از فصل هم سپری نشده، عملا کورسوی امیدی به قهرمانی در لیگ انگلیس دارد و حالا فتح جامهای دیگر از جمله جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا، اهداف پیش روی پپ و شاگردانش است و درعین حال آنها به کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا هم چشم دارند.

دراین میان آینده پپ گواردیولا در سیتی بیش از هرزمان دیگری با ابهام روبروست. برخی از رسانه های بریتانیایی در گزارشهایشان به این نکته اشاره کرده اند که در قرارداد گواردیولا با سیتی بندی قرار داده شده که به او اجازه می دهد که در تابستان پیش رو، در صورت صلاحدید خودش و باشگاه سیتی این تیم راترک کند. 

این درحالی است که گواردیولا اخیرا اعلام کرده که در شرایط مناسبی برای تمدید قراردادش قرار دارد ولی یادآوری کرده که تنها یک شرط دراین میان وجود دارد و آن هم نحوه عملکرد تیمش است. او می خواهد قبل از شروع پنجمین سال از ماجراجویی اش در ورزشگاه اتحاد مطمئن شود که آیا هنوز حرفهایش در بین بازیکنان سیتی خریدار دارد یا نه.. این شرایطی کاملا تازه برای گواردیولاست؛ چرا که او هرگز تا حالا 5 سال در یک تیم نمانده بود و بیشترین دوران حضورش در یک باشگاه، به 4 سال حضورش در بارسا برمی گردد و بعد از آن هم 3 سال بایرن مونیخ را هدایت کرده بود.

در این شرایط رسانه های انگلیسی از مائوریتسیو پوچتینو درمورد جانشین احتمالی گواردیولا در سیتی در صورت جدایی اش از این باشگاه نام می برند. دیلی میل در گزارشی به این نکته اشاره کرده که فران سوریانو و تکسیکی بگیرستاین مدیران بارسا این سرمربی آرژانتینی را پسندیده اند و او را به عنوان جانشین گواردیولا، در صورتی که این سرمربی اسپانیایی تصمیم به ترک اتحاد گرفت، برگزیده اند. هردوی این مدیران ، پوچتینو را به خوبی می شناسند و نمره مثبتی به عملکرد او در دنیای مربیگری می دهند.

نکته جالب توجه اینجاست که ماندن یا رفتن و تمدید یا عدم تمدید قرارداد گواردیولا به مسائل مختلفی مرتبط شده است که یکی از آنها آینده رحیم استرلینگ دراین باشگاه انگلیسی است. روزنامه سان چندی پیش در گزارشی به این نکته اشاره کرده بود که رحیم استرلینگ در انتظار اطلاع از آینده سرمربی تیمش است تا بداند که آیاگواردیولا قراردادش را با سیتی تمدید خواهد کرد یا خیر تا او نیز بتواند برای آینده اش تصمیم بگیرد.

6363