اعتراف سالزبورگ: مذاکراتی با دورتموندی ها بر سر هالند داشتیم

اعتراف سالزبورگ: مذاکراتی با دورتموندی ها بر سر هالند داشتیم

پایگاه خبری فوتبالی- اینطور به نظر می رسد که باید کشور آلمان را به عنوان مقصد آتی ارلینگ هالند دانست. مهاجم نروژی باشگاه سالزبورگ که با پیراهن این تیم نمایش خیره کننده ای داشته، اولین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان اروپا را در شرایطی به پایان برد که درحال حاضر نامش بعد از روبرت لواندوفسکی به عنوان دومین گلزن برتر رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا به چشم می خورد.

به گزارش فوتبالی، همین نمایش خیره کننده او از چشم سران باشگاه های بزرگ اروپایی، از رئال مادرید گرفته تا یوونتوس و منچستریونایتد پنهان نمانده است و سران این تیمها قصد دارند تا این بازیکن جوان را به رختکن تیمشان ببرند. در بین تمامی این مشتریان نام باشگاه دورتموند هم به چشم می خورد. 

حالا طبق گزارش رسانه روحر ناچریشتن، یکی از کارمندان باشگاه دورتموند، در فرودگاه این شهر، به دنبال ارلینگ هالند رفته تا این بازیکن جوان را به دفتر باشگاه منتقل کند و مذاکرات برسر انتقال احتمالی او به دورتموند آغاز شود. در این میان خود ارلینگ و پدرش آلف اینگ هالند، انتقال او به بوندس لیگای آلمان را گزینه ایده آلی می بینند ومعتقدند که او قبل از انتقال به بزرگترین تیمهای اروپایی نیاز دارد تا در باشگاهی مثل دورتموند به کسب تجربیه بیندوزد و در هفته های اخیر با چنین ایده ای، مذاکراتشان را با دورتموند آغاز کرده اند.

دراین میان یان آگه فیروفت، فوتبالیست سابق دنیای فوتبال که حالا به عنوان کارشناس فوتبالی مشغول به کار است در صفحه رسمی اش در توئیتر به این نکته اشاره کرده که هالند همراه با نزدیکانش به دورتموند سفر کرده تا برسر انتقال احتمالی اش به این تیم برسرمیز مذاکره بنشیند. درعین حال او یادآور شده که مذاکرات ابتدایی هم با باشگاه سالزبورگ انجام شده است. البته سران سالزبورگ اعلام کرده اند که هیچ توافقی برسر انتقال این مهاجم نروژی به تیمی دیگر به امضا نرسانده اند ولی در عین حال ابراز علاقه دورتموندی ها به هاین بازیکن جوان را تکذیب هم نکرده اند.

کریستوف فروند، مدیر ورزشی سالزبورگ دراین رابطه گفته:« ما در حال مذاکره و بحث برسر مسائل مختلفی هستیم. بله ما می دانستیم که هالند دیروز به دورتموند سفر کرده. همه سالزبورگی ها برایش بهترین ها را آرزو می کنند.»

اینطور به نظر می رسد که دیگر باشگاه ها پیشنهادات به مراتب جذاب تری را برای جذب هالند ارائه کرده اند و برخی رسانه ها با اشاره به نروژی بودن او و اوله گونار سولشر به این نکته اشاره کرده اند که او می تواند به این واسطه به یونایتد نزدیکتر شود. طبق گزارشهای منتشره، قیمت این بازیکن جوان حدود 100 میلیون یورو در بازار زمستانی برآورد شده است و اگر او در زمستان سالزبورگ را ترک نکند، احتمالا در فصل تابستان قیمتش افزایش خواهد داشت.

در جریان رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا، خود هالند هم نتوانست مانع از حذف سالزبورگ از گردونه رقابتها شود ولی به تیمش کمک کرد تا با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه سهمیه حضور در لیگ اروپا را کسب کند. او در رقابتهای مرحله گروهی عملکرد حیرت آوری داشت و در شش بازی، 8 گل به ثمر رساند. او این فصل مجموعا در 22 بازی، 28 گل به ثمر رسانده و همین آمار حیرت آور باعث شده که تیمهای بزرگ اروپایی به دنبالش باشند.

6363