محتمل ترین قرعه های حذفی لیگ قهرمانان : بارسا-چلسی؛ لیورپول- اتلتیکو

محتمل ترین قرعه های حذفی لیگ قهرمانان : بارسا-چلسی؛ لیورپول- اتلتیکو

پایگاه خبری فوتبالی- با اتمام بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف تیمهای راه یافته به مرحله یک هشتم پایانی این رقابتها مشخص شده است. 

به گزارش فوتبالی، بلافاصله بعد از اتمام بازیهای گروهی، گمانه زنی ها در مورد بازیهای احتمالی در دور حذفی آغاز شده و هواداران تیمهای مختلف درحال آنالیز احتمال رویارویی تیمشان با تیمهای قدرتمند یا ضعیف تر هستند. در این میان، یک شبکه اجتماعی کاملا فوتبالی به آنالیز احتمال رویایی تیمها با یکدیگر پرداخته و با درنظر داشتن قوانین موجود و محدودیتهایی که وجود دارد، احتمال رویارویی تیمهای گلدان اول و دوم را با هم بررسی کرده است.

در این میان رویارویی چلسی و بارسلونا با احتمال 23% محتمل ترین دیدار مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ارزیابی شده است. محتمل ترین حریف برای رئالی ها در مرحله یک هشتم پایانی، منچسترسیتی یا لیورپول (با احتمال 21.87%) است. اتلتیکو هم با شانس بیشتری نام یکی از این دوحریف انگلیسی را مقابل نامش می بیند (با احتمال 22.62% رویارویی با سیتی یا لیورپول) والنسیا، دیگر نماینده اسپانیا هم به احتمال 22.62% با والنسیا روبرو خواهد شد.

در گلدان اول نام این تیمها دیده می شود (سرگروه های مرحله گروهی): بایرن مونیخ، منچسترسیتی، بارسلونا، لایپزیک، یوونتوس، والنسیا، لیورپول، پاریسن ژرمن

و تیمهای گلدان دوم (تیمهای دوم مرحله گروهی): رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، چلسی، لیون، ناپولی، آتالانتا، دورتموند، تاتنهام

قرعه کشی این بازیها روز دوشنبه هفته آینده ساعت 14.30 به وقت تهران انجام خواهد شد.

بازیهای دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در روزهای 18 و 19 فوریه (29 و 30 بهمن) و همچنین 25 و 26 فوریه (6 و 7 اسفند) برگزار می شوند و بازیهای دور برگشت در روزهای 10 و 11 مارس (20 و21 اسفند) و 17 و18 مارس( 27 و28 اسفند) برگزار خواهند شد.

با توجه به محدودیت های موجود در قرعه ها، رئال مادرید ممکن است با یکی از این تیمها روبرو شود: یوونتوس، بایرن مونیخ، سیتی و لیورپول و کمترین احتمال رویارویی این تیم با لایپزیک است. البته مثلا به دلیل هم گروهی با پاری سن ژرمن حتی اگر قرعه به نام تیم پاریسی دربیاید هم این قرعه پذیرفته نیست و آنها نمی توانند با دیگر باشگاه های اسپانیایی نیز روبرو شوند.

قرعه های ممکن برای بارسلونا هم بدین ترتیب است: ناپولی، تاتنهام و چلسی..البته این احتمال هم وجود دارد که آنها به لیون یا آتالانتا بربخورند؛ بارسا به عنوان صدرنشین گروه و هم گروهی با تیمهای بزرگی مثل پاری سن ژرمن، بایرن، سیتی، یووه، لیورپول و لایپزیک قطعا در دور یک هشتم به هیچ یک از این تیمها برنخواهد خورد و با بوروسیا دورتموند، همگروهش در مرحله گروهی هم روبرونخواهد شد.

6363