کنعانی زادگان: دنبال عناوین فرمالیته نیستیم/ روی گل مقصر نبودم

کنعانی زادگان: دنبال عناوین فرمالیته نیستیم/ روی گل مقصر نبودم

پایگاه خبری فوتبالی- حسین کنعانی زادگان گفت: به قهرمانی در نیم‌فصل جام نمی‌دهند و ما دنبال این عناوین فرمالیته نیستیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه فرهیختگان، پرسپولیس کالدرون این روزها در نتیجه‌گیری خوب عمل می‌کند و همین نتایج خوب چند هفته قبل باعث شده که آنها به جمع هشت تیم برتر جام حذفی برسند و در لیگ برتر هم با اختلاف یک امتیاز نسبت به صدر جدول و یک بازی کمتر از تیم صدرنشین یکی از مدعیان قهرمانی در نیم‌فصل باشند اما یکی از مواردی که در بازی آخر این تیم برابر گل‌گهر موجب تعجب هواداران پرسپولیس شد، تغییر در زوج دفاعی این تیم بود که خیلی‌ها با توجه به کلین‌شیت سرخ‌ها در سه بازی قبل در حضور سیدجلال حسینی، انتظار این را نداشتند این بازیکن نیمکت‌نشین شود. هرچند ملی‌پوش بودن کنعانی‌زادگان و ‌انگیزه بالای این بازیکن تصمیم را برای سرمربی پرسپولیس سخت کرده است. در همین رابطه سراغ شماره 6 پرسپولیس رفتیم که روی گل خورده قرمزها هم نقدهایی به وی وارد شده است. 

3 امتیاز دیگر به حساب پرسپولیس واریز شد و به صدر نزدیک شدید. بازی چطور بود؟

خدا را شکر می‌کنم در روزی که هواداران زیادی از کار و زندگی‌شان زده و در سرمای هوا برای تشویق تیم محبوب‌شان به ورزشگاه آمده بودند، شرمنده‌شان نشدیم و توانستیم با تقدیم 3 امتیاز به آنها گوشه‌ای از زحمات‌شان را جبران کنیم. این بازی هم برای ما بسیار مهم بود و طبق انتظارمان تیم حریف هم بسیار آماده و سخت‌کوش بود. مهم برای ما کسب 3 امتیاز بازی بود که با همت همه بازیکنان توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

خیلی‌ها منتظر آن شادی معروف تو بعد از کسب 3 امتیاز بودند!

قسمت نشد در پایان این بازی شادی‌ام را با هواداران تقسیم کنم. اما ان‌شاءالله در بازی بعدی این کار را خواهم کرد.

با یک بازی کمتر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نیم‌فصل به شمار می‌روید. آیا این را پیش‌بینی می‌کردی؟

از اول هم مشخص بود که پرسپولیس در این فصل هدفی جز قهرمانی ندارد و ما روزبه‌روز بهتر می‌شویم تا چهارمین قهرمانی متوالی را تقدیم هواداران‌مان کنیم. البته من پیش از این هم بارها به دوستان خبرنگار گفته‌ام که به قهرمانی در نیم‌فصل جام نمی‌دهند و ما دنبال این عناوین فرمالیته نیستیم. اما تمام تمرکز و فکر و ذکرمان را روی کسب هر 3 امتیاز بازی‌های پیش رو می‌گذاریم تا در پایان فصل به هواداران‌مان جام هدیه کنیم.

لیگ قهرمانان آسیا هم قرعه‌کشی شد و خیلی‌ها بر این باورند که پرسپولیس در گروه نسبتا خوبی قرار گرفته است؟

اصلا این‌طور نیست و من با این ادعای کارشناسان به‌شدت مخالفم. از نظر من گروه پرسپولیس سخت‌ترین گروه این رقابت‌هاست و همه تیم‌های همگروه ما در کشور خودشان یکی از تیم‌های اول یا دوم لیگ کشورشان در جدول هستند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. البته باید بگویم که در آسیا گروه آسان وجود ندارد و همه تیم‌ها جزء بهترین‌های کشورشان هستند که به این رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند. تیمی که داعیه قهرمانی در آسیا دارد نباید دنبال تیم‌های آسان و متوسط باشد و باید همه تیم‌های پیش رو را با شکست بدرقه کند. پرسپولیس هم به‌عنوان یکی از تیم‌های بزرگ آسیا هدفی جز قهرمانی در سر ندارد و وقتی بدانیم پشت این تیم هواداران میلیونی هستند، برای پیروزی مقابل هر حریفی ‌انگیزه پیدا می‌کنیم.

یکی از مشکلات کالدرون در ارنج پرسپولیس حضور 3 بازیکن آماده در پست دفاع وسط تیم است. این باعث تغییرات زیاد در خط دفاعی پرسپولیس شده و به نظر می‌آید کار برای شما سخت‌تر از قبل شده است!

چنین نظری ندارم. دیدگاه من این است که باید به نظر کادرفنی و کالدرون احترام بگذاریم و حتی اگر یک دقیقه به من فرصت بازی برسد با دل و جان برای سربلندی تیم محبوبم تلاش می‌کنم. باور کنید برای من فرقی ندارد که یک دقیقه بازی کنم یا 90 دقیقه یا اصلا بازی نکنم. مهم این است که پرسپولیس به موفقیت برسد. اگر از جنبه موفقیت تیم به موضوع نگاه کنیم دیگر فرقی ندارد که من بازی کنم یا سید یا شجاع. همه بازیکنان باید برای موفقیت تیم قدم بردارند.

سرمربی استقلال به دلیل مشکلات مالی ایران را ترک کرده و کالدرون هم اعلام کرده این مشکلات برای او هم هست و به باشگاه اولتیماتوم داده است. نگران این نیستی که کالدرون هم سرنوشتی مثل استراماچونی پیدا کند؟

در ابتدا باید بگویم با تمام احترامی که برای باشگاه استقلال و هوادارانش قائل هستم، نظری درخصوص آنها و مشکلات‌شان ندارم ولی درخصوص کالدرون باید بگویم همه ما در تمرینات می‌بینیم که او و همکارانش با دل و جان برای تیم کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و امیدوارم با تمهیداتی که باشگاه درنظر می‌گیرد هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود و شاهد افتخارآفرینی پرسپولیس با این مربی بزرگ باشیم.

در صحنه گلی که تیم گل‌گهر به ثمر رساند روی زمین نشسته بودی و برخی تو را مقصر گل نامیدند؟!

من توپ ارسالی را قطع کردم و به کرنر فرستادم و در همین صحنه کفش از پایم درآمد و مشغول پوشیدن کفش بودم که آنها توپ را ارسال کردند. اما خب این اصلا خوب نیست که برخی‌ها به دنبال مقصر گل می‌گردند. وقتی یک تیمی گل می‌زند، درست است که آن را به نام زننده گل ثبت می‌کنند اما در واقع تلاش یک تیم به نتیجه نشسته است و در مقابل وقتی هم که گلی دریافت می‌کنیم کل تیم مقصر هستند. در آن صحنه من تقصیری نداشتم و بازیکنی هم که گل را به ثمر رساند یار مستقیم من نبود.

4344