گتوزو در آستانه سرمربیگری ناپولی

گتوزو در آستانه سرمربیگری ناپولی

پایگاه خبری فوتبالی- سران باشگاه ناپولی سرمربی جدید تیمشان را انتخاب کرده اند: جنارو گتوزو

به گزارش فوتبالی، سران ناپولی روز گذشته و بعد از برد قاطعانه تیمشان در دور پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، کارلو آنچلوتی را از سمت مربیگری این تیم برکنار کردند و حالا نام گتوزو به عنوان سرمربی جدید این تیم شنیده می شود و گویا مراسم معارفه او ساعت 20.30 امروز برگزار خواهد شد. طبق گزارش منتشره در رسانه های ورزشی گتوزو قراردادی 6 ماهه و با شرط تمدید برای 12 ماه دیگر را به امضا خواهد رساند. در صورتی که او بتواند سهمیه حضور در رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را برای تیمش کسب کند، قرارداد او به صورت اتوماتیک برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد.

قرار براین است که بعد از حضور گتوزو در شهرک ورزشی باشگاه ناپولی، نام او به صورت رسمی به عنوان سرمربی این تیم اعلام شود. 

آنچلوتی شب گذشته در شرایطی از هدایت ناپولی برکنار شد که خودش این اتفاق را پیش بینی کرده بود ودر صحبتهایی گفته بود:« نمی دانم که آیا برای بازی بعدی سرمربی تیم خواهم بود یا نه. امیدوارم که اینطور باشد.» رئیس باشگاه ناپولی، حالا گتوزو را به خاطر کارنامه مربیگری اش، شخصیتش و درعین حال استفاده از سیستم 3-3-4 در بازیها برگزیده است و این سیستمی بود که آنچلوتی به ندرت از آن در ترکیب ناپولی استفاده می کرد.

جالب اینجاست که آنچلوتی که تا شب گذشته از برکناری اش مطمئن نبود، با تعدادی ازشاگردانش خداحافظی کرد و حتی برخی از بازیکنان ناپولی هم پیغامهایی برای خداحافظی از او منتشر کردند . در جریان بازی دیشب ناپولی مقابل خنک در لیگ قهرمانان اروپا هم خوسه ماریا کایه خون بعد از گلزنی، خودش را در آغوش آنچلوتی جای داد تا با او خداحافظی مملو از احساساتی داشته باشد.

حالا گتوزو در ناپولی دو ماموریت بزرگ خواهد داشت: ماموریت بزرگ و مهمتر، بازیابی جایگاه و اقتدار ناپولی در جدول سری آ است. جایگاهی که ناپولی از سال 2007 به بعد به خاطر بحرانهای مختلف از آن دور مانده. نبرد برای فتح اسکوتو که در اوایل فصل هدف ناپولی بود، حالا یک رویای دور از دسترس به نظر می رسد (اینتر با 17 امتیاز فاصله نسبت به ناپولی صدرنشین است) ولی هدف اصلی گتوزو، کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپاست که درحال حاضر کار سختی به نظر می رسد (فاصله 8 امتیازی تا جایگاه کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل آتی)

بعد از آن گتوزو باید سعی کند تا ناپولی را در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا به مراحل نهایی برساند؛ ناپولی هرگز از مرحله یک هشتم پایانی به دور بعد نرسیده و در این فصل با شکست دادن لیورپول در سن پائولو و کسب تساوی در آنفیلد نشان داد که می تواند حتی مقابل بزرگان هم موفق باشد. حالا این مسئولیت برعهده گتوزویی قرار داده خواهد شد که تا پیش از این سابقه هدایت تیمهای سیون، پالرمو، کرتا و میلان را داشته است.

  

 6363