خلیل‌زاده: جام قهرمانی کافی است از لیگ برتر چیزی نمی‌خواهیم/ گروه ما مرگ است چون پرسپولیس در آن حضور دارد

خلیل‌زاده: جام قهرمانی کافی است از لیگ برتر چیزی نمی‌خواهیم/ گروه ما مرگ است چون پرسپولیس در آن حضور دارد

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در لیگ قهرمانان گروه مرگ، گروه ما است، چون پرسپولیس در آن حضور دارد.

به گزارش فوتبالی، شجاع خلیل‌زاده در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالات پاسخ گفت. با این گفت‌وگو همراه باشید.

* سه امتیاز مهمی را به دست آوردید. شاید تصور می‌شد پرسپولیس کار آسانی برای این مسابقه داشته، اما این طور نبود.

قبل از هر چیز من باید از هوادارانی تشکر کنم که با وجود سرمای هوا و مشکلات اقتصادی که داشتند، به ورزشگاه آمدند تا از تیم خودشان حمایت کنند. ما هم تمام تلاش خودمان را کردیم تا خوشحال از ورزشگاه بروند و درست گفتید که روز سختی داشتیم. در کل بازی آسان هم نداریم. گل گهر آمده بود تا با یک امتیاز از بازی خارج شود. از طرفی متوقف کردن قهرمان چند ساله برای آنها انگیزه زیادی ایجاد کرده بود. خدا را شکر که توانستیم این بازی را به سود خودمان پایان بدهیم. کم کم در حال بالا رفتن در جدول هستیم و ان‌شاا... به نقطه‌ای می‌رسیم که حق ما است.

* به پایان نیم فصل زمانی باقی نمانده و رقابت بسیار سنگین است.

ما دنبال قهرمانی نیم فصل نیستیم، قهرمانی آخر فصل را می‌خواهیم. جام را به ما بدهند، کافی است، از لیگ برتر چیز دیگری نمی‌خواهیم. البته الان هم در میانگین امتیاز، هیچ تیمی بالاتر از ما نیست فقط یک تیم میانگین با ما برابر است. امیدواریم و تمام تلاش خودمان را هم انجام می‌دهیم که با حمایت هواداران چه در تهران و چه بیرون از تهران، در هفته‌های آینده به جایگاه واقعی خودمان که صدر جدول است، برسیم.

* گل تو هم با رأی مردم به عنوان زیباترین گل لیگ قهرمانان 2019 انتخاب شد، چه حسی دارد؟

این که هواداران و علاقمندان به فوتبال از این گل لذت برده‌اند، باعث خوشحالی است. من از هوادارانی که رأی دادند، تشکر می‌کنم. آنهایی هم که رأی ندادند ان‌شاا... صحیح و سالم باشند. من فقط می‌توانم بگویم مثل هواداران پرسپولیس را هیچ جای دنیا نداریم. ان‌شاا... تا وقتی هستم، هر چه که در توان دارم را می‌گذارم تا خوشحالی آنها را ببینم.

* البته حالا انتظار برای گلزنی شجاع خلیل‌زاده بیشتر شده است؟

من در هر بازی تلاش می‌کنم گل بزنم اما همیشه حواسم هست که کار اصلی خودم را انجام بدهم. اولویت این است که پرسپولیس برنده باشد و اولویت من این است که پرسپولیس گلی دریافت نکند. هر دو اینها خیلی مهمتر از گل زدن من هستند ولی فرصت دست بدهد، دریغ نمی‌کنم.

* قرعه‌کشی لیگ قهرمانان هم انجام شد، وضعیت گروه را چطور می‌بینی؟

قطعا گروه ما گروه مرگ است، چون پرسپولیس در آن حضور دارد. حریفان ما هم چنین نگاهی دارند. قطعا کار سنگینی را در پیش داریم. الان اگر میانگین امتیاز را در نظر بگیریم فقط به خاطر تفاضل گل در صدر نیستیم. دو تیم دیگر صدرنشین‌های لیگ‌های خودشان هستند. نماینده عربستان هم که یک امتیاز با صدر فاصله دارد. گروه ما سطح خیلی بالایی دارد ولی مصمم هستیم با حمایت هواداران صعود کنیم.

* در چند سال اخیر به گواه کارشناسان و آمار، از بهترین مدافعان بودی، مدافع تیمی بودی که قهرمانی‌های مکرر داشته است ولی درهای تیم ملی هنوز به روی تو بسته است؟ به نظر خودت چه دلیلی دارد؟

فعلا باید منتظر بمانیم سرمربی تیم ملی زودتر انتخاب شود. من در زمان آقای کی روش خوب کار کردم و دعوت نشدم. در زمان آقای ویلموتس بهتر کار کردم، باز هم دعوت نشدم. به نظر او اصلا بازی‌های لیگ را هم دنبال نمی‌کرد، نمی‌دانم در آینده چه می‌شود. برای سرمربی هر که باشد و برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با صعود به جام جهانی، مردم شاد شوند، چه با من و چه بدون من. من هم تا سر حد جانم برای پرسپولیس بازی می‌کنم. وظیفه خودم را برای تیمی که دوستش دارم انجام می‌دهم، امیدوارم عملکردم باعث شود به تیم ملی هم دعوت بشوم.

7655