سرمربی بعدی تیم ملی؛ یحیی یا دایی؟

سرمربی بعدی تیم ملی؛ یحیی یا دایی؟

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی بعدی تیم ملی کدام گزینه ایرانی خواهد بود؟ یحیی گل‌محمدی یا علی دایی؟

به گزارش فوتبالی، تا همین چند روز قبل از هر کسی می‌پرسیدی جانشین ویلموتس کدام مربی خواهد بود، 99 درصد پاسخ دهندگان از برانکو اسم می‌بردند اما از چند روز قبل این بحث مطرح شده که فدراسیون فوتبال از گزینه خارجی به گزینه ایرانی متمایل شده. گفته می‌شود دلیل اصلی این قضیه ایراد مجلس به فدراسیون فوتبال بابت هزینه چند ده میلیاردی برای جذب مارک ویلموتس بوده که هیچ نتیجه مثبتی برای تیم ملی نداشت.

آنطور که روزنامه گل نوشته، مجلس به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تذکر داده که سرمربی بعدی تیم ملی باید ایرانی باشد تا پول بیت المال در این شرایط به هدر نرود و به همین دلیل، پروژه انتخاب برانکو به جای ویلموتس، فعلا منتفی شده است. البته در نظرسنجی صورت گرفته در صفحه توئیتر سخنگوی وزارت ورزش، فعلا موافقان انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی بیشتر از حامیان مربی داخلی هستند.

در چنین شرایطی اصلی ترین گزینه فدراسیون، یحیی گل‌محمدی است. سرمربی موفق شهرخودرو که پیش از این هم فدراسیون به دنبال جذب او برای تیم امید بود منتهی به هر دلیل حضور یحیی در تیم امید عملی نشد اما حالا که فرهاد حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو هم به فدراسیون فوتبال برای دادن یحیی به تیم ملی چراغ سبز نشان داده، به نظر می‌رسد که گل‌محمدی گزینه اصلی جانشینی مارک ویلموتس باشد.

این وسط، نباید از کنار نام علی دایی به سادگی عبور کرد. مربی‌ای که سابقه هدایت تیم ملی را داشته و بازیکنان تیم ملی هم او را کاملا قبول دارند و بعد از رفتن کی‌روش مدعی بودند او بهترین گزینه برای جانشینی مربی پرتغالی است.

دایی البته در مصاحبه اخیرش اعلام کرده که هیچ تماسی از طرف فدراسیون فوتبال با او گرفته نشده منتهی او در کنار یحیی، دو گزینه‌ای هستند که اکثر کارشناسان، آنها را برای هدایت تیم ملی ایده‌ال می‌دانند.

مهدی تارتار سرمربی نفت مسجدسلیمان در مصاحبه‌اش با روزنامه ایران‌ورزشی، دایی را بهترین گزینه جانشینی ویلموتس دانسته و گفته:" در این مقطع اکثر مربیان تیم دارند و علی دایی چون آزاد است و دغدغه‌ای از این بابت ندارد، بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی است. به اعتقاد من دایی با تجربیاتی که دارد می‌تواند همراه تیم ملی به موفقیت برسد."

1984