بر خلاف شایعات؛ روسیه از حضور در یورو 2020 محروم نیست

بر خلاف شایعات؛ روسیه از حضور در یورو 2020 محروم نیست

پایگاه خبری فوتبالی - سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که ورزش روسیه به علت دوپینگ سازمان یافته چهار سال از حضور در هر گونه تورنمنت ورزشی محروم خواهد شد اما این محرومیت در یورو 2020 اعمال نخواهد شد.

به گزارش فوتبالی، روسیه در المپیک 2020 توکیو و جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهد داشت اما آنها از حضور در یورو 2020 محروم نشده اند چرا که شهر سن پترزبورگ روسیه نیز یکی از میزبان های مسابقات است و روس ها در مراحل راهیابی توانسته اند سهمیه حضور در مسابقات را به دست بیاورند. از سویی به نظر می رسد که سن پترزبورگ مشکلی برای میزباین فینال لیگ قهرمانان اروپای 2021 نیز نخواهد داشت چرا که به گفته سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، روس ها از حضور در تورنمنت های "درجه" یک منع شده اند که یورو و لیگ قهرمانان اروپا شامل این قانون نمی شود.

شهر سن پترزبورگ روسیه یکی از 12 میزبان یورو آینده خواهد بود اما آنها مشکلی برای میزبانی مسابقات نخواهند داشت. روسیه با بلژیک، دانمارک و فنلاند همگروه است. دو تا از بازیهای روسیه در این مسابقات مقابل بلژیک و فنلاند در شهر سن پترزبورگ برگزار خواهد شد. 

البته تیم ملی روسیه حق حضور در جام جهانی 2022 قطر را نخواهد داشت و بدین ترتیب در مسابقات راهیابی نیز خبری از این تیم نخواهد بود.