رسمی؛ محرومیت چهار ساله ورزش روسیه؛ وداع با جام جهانی 2022

رسمی؛ محرومیت چهار ساله ورزش روسیه؛ وداع با جام جهانی 2022

پایگاه خبری فوتبالی - سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه چهار سال از حضور در تمامی مسابقات ورزشی شامل مسابقات المپیک 2020 در توکیو محروم شد.

به گزارش فوتبالی، ورزش روسیه به خاطر دوپینگ سازمان یافته و هدایت شده توسط مقامات ورزش این کشور چهار سال از حضور در تمامی رویدادهای ورزشی شامل المپیک 2020 و جام جهانی 2022 محروم شد. سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ روز دوشنبه جلسه ای را در شهر لوزان سوئیس برگزار کرد. 

اولین اسناد از دوپینگ سازمان یافته در ورزش روسیه در زمان المپیک زمستانی 2014 در شهر سوچی منتشر شد.  دولت روسیه تا کنون سعی کرده بود که اتهاماتی که در مورد دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران این کشور با کمک دولت مطرح شده بود را رد کند و حالا چاره ای به جز پذیرش محرومیت ندارد. البته سازمان ورزش روسیه 21 روز فرصت دارد تا به دادگاه عالی ورز شکایت کند و اگر در این پرونده شکست بخورند حق حضور در المپیک یا جام جهانی فوتبال را نخواهند داشت. 

محرومیت روسیه از جام جهانی 2022 فوتبال در قطر قطعی به نظر می رسد اما با توجه به نزدیک بودن یورو و با توجه به این که شهر سن پترزبورگ روسیه هم یکی از میزبان های مسابقات است به نظر می رسد که روس ها از این مسابقات قسر در بروند و بتوانند در مسابقات پیش رو شرکت کنند.