صالحی امیری: علی پروین نماد فوتبال ایران است

صالحی امیری: علی پروین نماد فوتبال ایران است

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس گفت: از «علی پروین» تجلیل نمی‌کنیم بلکه از انسان‌های با معرفتی تجلیل می‌کنیم که یک عمر کام ملت را شیرین کردند.

به گزارش فوتبالی، «سیدرضا صالحی امیری» امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز مهمی برای ورزش است. انسان‌هایی داریم که از آنها به عنوان سرمایه نمادین یاد می‌کنیم. این افراد همیشه در تاریخ ماندگار هستند. ما امروز از علی پروین تجلیل نمی‌کنیم بلکه از انسان‌های با معرفتی تجلیل می‌کنیم که یک عمر کام ملت را شیرین کردند. با مردم خندیدند و گریه کردند.

وی تصریح کرد: پروین سرمایه ملی است و این دلیل ماندگاری آنها است. نسل جوان امروز باید الگو بگیرند و بدانند اگر ریشه فوتبال سبز است به خاطر وجود این عزیزان است و نادیده گرفتن خدمات این عزیزان ناشکری است.

وی در ادامه افزود: باشگاه پرسپولیس و استقلال و قهرمانان نسل جدید بدانند که اگر هستند به خاطر حضور افرادی مانند پروین است. پروین نماد نسل فوتبال ایران است.به زودی خانه پیشکسوتان را در کمیته احداث می‌کنیم. تمام ورزش متعلق به پیشکسوتان است.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین خاطرنشان کرد: ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به صاحبان اصلی خود بازگردند. این باشگاه‌ها کام مردم را شیرین می‌کنند و هیچ قیمتی برای عزیزان قائل نخواهیم شد.فوتبال در ایران صرفا یک لیگ نیست بلکه مرکز تولید غرور ملی برای نسل جوان است. فوتبال مرکز اصلی تولید هویت و غرور ملی است.

7655