شکایت چلسی از فیفا: چرا بین ما و سیتی فرق می گذارید؟!

شکایت چلسی از فیفا: چرا بین ما و سیتی فرق می گذارید؟!

پایگاه خبری فوتبالی- روز جمعه اعلام شد که باشگاه چلسی می تواند در بازار نقل وانتقالات زمستانی بازیکنان جدیدی را خریداری کند. 

به گزارش فوتبالی،  دادگاه حکمیت ورزشی روز جمعه با انتشار بیانیه ای این خبر را اعلام کرد ولی حالا سران باشگاه چلسی نیز در بیانیه ای نارضایتی شان را نسبت به حکمی که برای این باشگاه صادر شده بود ابراز کردند. آنها اعلام کرده اند که رفتاری متفاوت نسبت به چلسی در مقایسه با باشگاه منچسترسیتی اعمال شده و یادآوری کردند که این فرقها بنا به دلایلی بی معنا اعمال شده است.

دادگاه حکمیت ورزشی روز جمعه اعلام کرد که محرومیت درنظر گرفته شده برای باشگاه چلسی از سوی فیفا که آنها را از هرگونه خرید بازیکن محروم کرده بود، کاهش یافته و آنها می توانند در بازار زمستانی بازیکنان مدنظرشان را خریداری کنند. در بیانیه منتشره از سوی باشگاه چلسی می خوانیم:« باشگاه چلسی هیچ دلیلی کتبی از سوی دادگاه حکمیت ورزشی برای این تصمیم دریافت نکرده است ولی خیلی واضح و شفاف این نکته را اعلام می کنیم. رفتار فیفا در این پرونده، رضایت بخش نبوده است. به ویژه با درنظر داشتن اینکه فیفا تصمیم گرفته تا با باشگاه چلسی رفتاری کاملا متفاوت با رفتاری که با باشگاه منچسترسیتی داشته، داشته باشد.. دلایل این ماجرا برای باشگاه چلسی واقعا بی معنی به نظر می رسد.»

اشاره مدیران باشگاه چلسی به این موضوع است که در حال حاضر پرونده باشگاه منچسترسیتی برای خرید غیرقانونی بازیکنانی زیر سن قانونی همچنان باز است و هنوز هیچ محرومیتی برای باشگاه سیتی درنظر گرفته نشده است. این درحالی است که فیفا باشگاه چلسی را به زیرپا گذاشتن بند 19 قوانین نقل و انتقالات در جذب 27 بازیکن از سال 2009 به بعد متهم کرده بود. اما طبق اعلام باشگاه چلسی در این بیانیه، 16 نفر از این بازیکنان دقیقا طبق پروسه ای که سایر باشگاه های انگلیسی هم نام بازیکنانشان را به ثبت می رسانند، به خدمت گرفته شده اند. 

درادامه بیانیه باشگاه چلسی می خوانیم:«باشگاه چلسی در سال 2009 از مقامات لیگ برتر درخواست کردتا روند کسب اجازه برای جذب بازیکنان زیرسن قانونی را اعلام کند. اتحادیه فوتبال انگلیس با فیفا تماس گرفت و اعلام کرد که بازیکنان این رده سنی این حق را دارند که با هر باشگاهی قرارداد ببندند و نیازی به پروسه متفاوت نیست. اما فیفا علیه باشگاه چلسی موضع گیری کرد. ما متشکریم که حالا دادگاه حکمیت ورزشی این تصمیم و حکم را اصلاح کرده است.»

سران باشگاه چلسی درعین حال اعلام کردند که از 11 بازیکن باقی مانده، سران باشگاه چلسی پروسه جذب 6 نفر دیگر را طبق قانون وبادرنظر داشتن یکی از بندهای استنثا قوانین فیفا پشت سرگذاشته اند و در ادامه بیانیه باشگاه چلسی می خوانیم:« درمورد پنج بازیکن باقی مانده، فیفا اعلام کرده که جذب این بازیکنان، قبل از ارائه درخواست قرارداد با آنها صورت گرفته. اما طبق بررسی های دادگاه حکمیت ورزشی درمورد باشگاه رئال مادرید، قوانین فیفا شامل برخی از این موارد نمی شود و فیفا نمی تواند بگوید که امضای قرارداد با این بازیکنان، قبل از طی پروسه قانونی بوده یا خیر.»

در ادامه باشگاه چلسی تاکید کرده که فیفا همچنان احکام نابرابری را برای باشگاه ها صادر می کند و میان باشگاه ها تبعیض قائل می شود.

6363