جنگ یوفا - رئال مادرید؛ رئیس یوفا: پرز خودخواه است

جنگ یوفا - رئال مادرید؛ رئیس یوفا: پرز خودخواه است

پایگاه خبری فوتبالی- طبق گزارش منتشره در روزنامه بریتانیایی میرر، الکساندر چفرین رئیس یوفا این روزها حسابی از دست فلورنتیو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید عصبانی است.

به گزارش فوتبالی و طبق گزارش منتشره در این روزنامه انگلیسی اخیرا فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه مادریدی مذاکراتی را با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در مورد ایده اش برای برگزاری یک سوپرلیگ جدید در سطح اروپا داشته است و آقای چفرین با اطلاع از این گفتگوها حسابی عصبانی شده و واکنش تندی نشان داده است.

ایده رئیس باشگاه مادریدی این است که یک تورنمنت جدیدی به جای لیگ قهرمانان اروپا ایجاد شود و جایگزین تورنمنت فعلی شود که در آن 20 باشگاه از لیگ های اصلی و معتبر اروپایی از جمله لیگهای انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان حضور داشته باشند. اما آقای چفرین رئیس یوفا اصلا از این ایده خوشش نیامده و در صحبتهایی دراین رابطه گفته:« من درمورد این برنامه دیوانه وار مطالبی خواندم. اگر به این اطلاعات و برنامه ها توجه کنید متوجه می شوید که از سوی تنها یک رئیس باشگاه و یک مدیر فوتبالی ارائه شده است. بعید است بتوان برنامه ای خودخواهانه تر از این یافت. قطعا این برنامه فوتبال را درسراسر دنیا به ویرانی خواهد کشاند: برای بازیکنان، برای هواداران سرسخت فوتبال و برای تمام کسانی که با فوتبال مرتبط هستند و از این ورزش سود می برند این قابل قبول نیست.»

چفرین بعید می داند که بتوان این برنامه ها را به جلو پیش برد و بار دیگر عصبانیتش را از این پیشنهاد مطرح کرده:« خوشبختانه هنوز در دنیای فوتبال عقل سلیم زیاد است و به همین خاطر می توان امیدوار بود که این ایده های دیوانه وار به موفقیتی نخواهند رسید. این طرح آنقدر دور از عقل است که نمی توانم باور کنم که کسی روی این ایده ها رویاپردازی کرده باشد.»

البته او اعلام کرد که از سال 2024 به بعد قرار براین است که رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا با حضور 32 تیم و با ساختار متفاوتی دنبال شود. یعنی به جای آنکه مثل این فصل رقابتهای گروهی در 8 گروه 4 تیمی دنبال شود، از سال 2024 به بعد رقابتها در 4 گروه هشت تیمی برگزار خواهد شد.

6363