الگری: تمام موفقیتهای گواردیولا در بارسا، به لطف سه بازیکن بود

الگری: تمام موفقیتهای گواردیولا در بارسا، به لطف سه بازیکن بود

پایگاه خبری فوتبالی - ماسیمیلیانو الگری سرمربی باتجربه و ایتالیایی دنیای فوتبال در پایان فصل گذشته از یوونتوس جدا شد و اعلام کرد که میخواهد یک سال استراحت کند. در این میان تیمهای بزرگی از منچستریونایتد گرفته تا بایرن مونیخ و... برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کردند.

به گزارش فوتبالی، الگری حالا در گفتگویی ویژه با روزنامه کوریره دلاسرا در مورد ایده های فوتبالی اش و دنیای فوتبال اظهارنظر کرده که دراینجا می توانید خلاصه ای از این گفتگوی جذاب را مطالعه کنید:

الگری در دفاع از ایده فوتبالی اش مبتنی بر ضد حملات گفت:« فلسفه پپ گواردیولا که برروی مالکیت توپ متمرکز است برای همگان نیست. موفقیتهایی که گواردیولا در بین سالهای 2008 تا 2012 با بارسلونا به دست آورد به لطف سه بازیکن بود: آندرس اینیستا، ژآوی و لیونل مسی. ما سالها عملکرد گواردیولا را دنبال کردیم ولی از سبک بازی تیم او سوءتعبیر داشتیم. گواردیولا یک استثنا را به نمایش می گذاشت و این فوتبالی برای همه تیمها نبود. بارسلونای تاریخی با سه بازیکن بزرگ متولد شد که به شدت حریفان را تحت فشار می گذاشتند و مدافعان حریف را در محوطه جریمه شان اسیر می کردند. بدین ترتیب بازیکنان میانی از محوطه خودشان جلوتر می رفتند و در فضاهای خالی حملاتی را ترتیب می دادند و مدافعان تیمشان هم می توانستند به مرکز زمین بیایند. ولی برای پیاده سازی این فرمول باید اینیستا، ژاوی و مسی را داشته باشید. ما فکر می کردیم که همه تیمها می توانند این کار را انجام دهند.»

الگری ادامه داد:« مهمترین نکته کسب نتیجه مطلوب است و در عین حال باارائه یک بازی مبتنی بر ضد حملات می توان عملکردی تماشایی را به نمایش گذاشت. وقتی که شنیدم که آریگو ساکی درمورد مدیریت توپ و عملکرد تهاجمی صحبت می کند، درک نکردم که او چه می گوید و حسابی عصبانی شدم. در آن زمان پرسیدم که چرا نمی توان یک بازی تهاجمی رو به جلو بازی کرد و چرا باید در یک متر بیست پاس رد و بدل کرد؟»

سرمربی سابق یووه ادامه داد:« من بسیاری از بازیهای تیمهای آریگو ساکی را دیده ام و زمانی که میلان 5 گل به رئال مادرید زد (در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا درسال 1989)  را به یاد دارم. میلان مستقیم بازی می کرد و رئالی ها در کمال آرامش پاسکاری می کردند. رو به جلو بازی کردن و ضد حمله زدن، کار آسانی نیست ولی اگر این سیستم جواب بدهد، فوتبالی تماشایی از آب در خواهد آمد.»

او درپاسخ به این سوال که آیا فوتبال ورزشی ساده است که در آن دانش سرمربیان مهمتر از آمار و سیستمهای تکنولوژیک است یا خیر گفت:«اگر فیلسوفها خوب باشند، اوضاع خوب است ولی مشکل کسب نتیجه است که این واقعیت قضیه است. اینکه ببری یا ببازی؟ من در خانه ام حتی یک کامپیوتر یا لپ تاپ ندارم؛ از موبایلم استفاده می کنم و بس. ولی اگر یک بازی فوتبال ببینم، می دانم که به چه نکاتی توجه کنم. ایده های خیلی زیادی به ذهنم می رسد. ما هنوز بهتر از تکنولوژی هستیم. نه هوش مصنوعی در میان است و نه حرکات طراحی شده. تنها چیزی که اهمیت دارد، چشمان سرمربی است. از ماه ژانویه روی نیمکت مربیگری تبلت هایی دراختیار سرمربیان قرار می دهند تا در جریان اطلاعات آماری قرار بگیرند. ولی برای چه؟ برای خلاصه کردن آنچه که خودشان با چشمانشان دیده اند؟ فوتبال در زمین فوتبال بازی می شود و یک کلاس دانشگاهی نیست. یک سرمربی خوب باید باشد تا بداند که چطور کارش را انجام دهد.»

6363