پیشکسوت تراکتور: این تیم مریض شده است/ اگر تقوی می‌ماند قهرمان لیگ برتر می‌شدیم

پیشکسوت تراکتور: این تیم مریض شده است/ اگر تقوی می‌ماند قهرمان لیگ برتر می‌شدیم

پایگاه خبری فوتبالی- کاظم محمودی معتقد است اگر سال گذشته محمد تقوی به عنوان سرمربی تراکتور باقی می‌ماند و مدیریت با او کنار می‌آمد، تراکتور می توانست پارسال یا امسال قهرمان لیگ شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، دیروز تراکتور با تساوی دور از انتظار برابر شاهین شهرداری بوشهر در تبریز متوقف شد تا شاگردان دنیزلی از سایر مدعیان قهرمانی عقب بیفتند؛ اتفاقی که هفته‌ها است در حال رخ دادن است و سرخ‌های تبریزی 4 بازی است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده‌اند.

کاظم محمودی پیشکسوت و مربی سابق این تیم در گفت‌وگو با ایسنا درباره نتایج ضعیف تراکتور در یک ماه اخیر گفت: مشکل اصلی تراکتور روحی - روانی است زیرا کادر فنی نتوانست بعد از باخت به صنعت نفت، تیمی را که در صدر جدول قرار داشت جمع کند. البته به این موضوع، مشکلات تاکتیکی و کمبود بازیکن در پست‌های اصلی را هم اضافه کنید، اتفاقی که باعث شده تا دنیزلی از بعضی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی استفاده کند.

وی افزود: تراکتور در ابتدای فصل هزینه‌های زیادی کرد و بازیکنان باتجربه‌اش باعث شدند تا مشکلاتی که کالدرون و استراماچونی داشتند یعنی ناآشنایی با لیگ ایران، گریبان دنیزلی را نگیرد اما بعد از باخت به صنعت نفت، تراکتور به نوعی مریض شد و دنیزلی هم هنوز نتوانسته دوای درد تیمش را پیدا کند. البته او، مربی امتحان پس داده‌ای است و چند بار قهرمان ترکیه شده است و با لیگ ایران هم ناآشنا نیست اما به نظر می رسد ارتباط خوبی با بازیکنان ندارد. البته منظور من ارتباط عاطفی نیست بلکه نوع ارتباط برقرار کرن با آن‌ها است و به نظرم او به یک دستیار ایرانی نیاز دارد تا بتواند مشکل تیم را از ریشه حل کند.

پیشکسوت تراکتور درباره این که آیا ماندن دنیزلی به صلاح تراکتور است یا خیر گفت: تراکتور در ابتدای فصل تغییرات زیادی داشت و هزینه‌های زیادی کرد و برای نتیجه گرفتن باید تیم به ثبات برسد. اتفاقی که سال گذشته برای تراکتور نیفتاد و تیم با 3 مربی فصل را به پایان رساند. من به شدت معتقدم اگر همان پارسال با تقوی کار را ادامه می‌دادند، تراکتور پارسال و یا امسال قهرمان لیگ می‌شد.

محمودی درباره دیگر مشکلات تراکتور هم گفت: یکی دیگر از مشکلات اصلی تراکتور جذب غیرمنطقی بازیکنان است. تیم ما فقط 2 دفاع وسط دارد در حالی که یک تیم مدعی باید حداقل 4 دفاع وسط داشته باشند. همچنین تیم گلزن و مهاجم هدف ندارد اما تا دلتان بخواهد هافبک دارد. تعدد بازیکن در خط میانی باعث استفاده از ترکیب چرخشی توسط مربی شده که سبب می‌شود بازیکنان با هم هماهنگ نباشند. همچنین در خط حمله و برای جایگزینی استوکس، کوین فورچونه‌ جذب شده که به هیچ وجه کیفیت خوبی ندارد و تیم را دچار مشکل گلزنی کرده است. من نمی‌دانم تیم قبل از این که با دنیزلی قرارداد ببندد چگونه این همه بازیکن جذب کرد؟ کمیته فنی چرا این گونه عمل کرد که تیم پر از هافبک و بدون دفاع و گلزن باشد؟ همین‌ها می‌شود که رضا اسدی مجبور است با مصدویت خانزاده یک خط عقب‌تر بیاید و در پست غیرتخصصی خود بازی کند.

او در پایان اظهار کرد: نمی دانم دنیزلی یا یکی از اعضای فنی باشگاه چرا به مدیریت یادآور نشدند که بعد از لغو 2 دیدار لیگ برتری تراکتور، بازی دوستانه برگزار کنند تا بازیکنان ناهماهنگ نباشند و ریتم تیم در دیدار برابر نود ارومیه و شاهین بوشهر کند نشود. این‌ها تمام مشکلاتی است که باید توسط کادر فنی دیده شود تا مریضی تراکتور هر چه زودتر خوب شود.

4344