افشاگری نماینده مجلس درباره رقم قرارداد ویلموتس؛ 3 میلیون یورو برای یکسال

افشاگری نماینده مجلس درباره رقم قرارداد ویلموتس؛ 3 میلیون یورو برای یکسال

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس را از قول خبرگزاری مهر برایتان منتشر می‌کنیم:

  • مارک ویلموتس تنها برای سال اول قراردادش، سه میلیون یورو قرارداد بسته است؛ مربی که با این قرارداد حاضر نشد قبل از بازی با عراق، به ایران بیاید و تیم را آماده کند. این آقا آنقدر نیامد تا مسئولان فدراسیون رفتند و دو میلیون یورو تحویلش دادند. 
  •  کی‌روش در سال اول قراردادش، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرد. این مربی که در کلاس جهانی بود و سبک منحصر به فرد خودش را داشت، در آخرین سال حضورش در فوتبال ایران، یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار قرارداد بست. قرارداد ویلموتس به مراتب گران‌تر از کی‌روش بست.سال ها در اروپا بودم و می دانم رقم قرارداد مربیان درجه دو و سه نظیر ویلموتس نهایتا ۵۰۰-۶۰۰ هزار یورو است که در ایران می تواند ۲۰۰ هزارتا بالاتر بگیرد. نهایتا می توانستند به ویلموتس یک میلیون یورو بدهند.
  • دیشب پیگیری کردم و دیدم دو، سه میلیون یورو دیگر هم می خواهند به ویلموتس بدهند. واقعا چرا باید چنین پول هایی پرداخت شود؟ چیزی به عنوان محرمانه نداریم که نمی خواهند قرارداد ویلموتس را مطرح نکنند. برای یک مربی که هفت ماه پیش قرارداد بسته و در مجموع تنها یک ماه در ایران بوده چرا باید اینقدر پول خرج شود.
  • تاج هر روز پیش سلطانی فر می رود تا پول بگیرد. دولت ۲ میلیون یورو پول ویلموتس را تامین کرد؛ پولی که در واقع بودجه عمومی کشور است.
  •  چند سال پیش یک مربی خارجی به ایران آمد  که برای نزدیک به دوسال مبلغ ۵ میلیون دلار رفتند که به او بدهند. آن مربی خارجی در همان جلسه عنوان کرد من فقط سه میلیون دلار طلب دارم. می خواهم بگویم آن فرد خارجی دلسوزتر از بعضی از همین داخلی ها بود.
  • اگر قرار است با ورود مربی خارجی پیشرفت کنیم ایرادی ندارد. ارز از کشور خارج شود اما اگر قرار است اینگونه نتیجه بگیریم شود واقعا مربی داخلی بهتر است.
  • حضور بازنشستگان در فوتبال: آقایان رفتند و اینفانتینو (رئیس فیفا) را برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا به تهران آوردند. مصاحبه ای را هم از او گرفتند که ایشان بگوید مخالف تغییرات اینچنینی است. خواستار برگزاری مجمع فوق العاده بودیم که گفتند فیفا حساس می شود چون می خواستند در جایگاه خود بمانند. امیدوارم اردیبهشت سال آینده که مجمع عمومی است خون تازه ای وارد فوتبال شود. البته من با توجه به بازی های ایران در خردادماه نگرانی هایی دارم که مبادا ماجرای سرزمین سوخته صورت بگیرد!

    1984