انتقاد غیاثی از رئیس کمیته داوران؛ بر اساس منافع شخصی داور انتخاب می‌کند

انتقاد غیاثی از رئیس کمیته داوران؛ بر اساس منافع شخصی داور انتخاب می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم صحبتهای رضا غیاثی درباره مشکلات داوری لیگ برتر را از قول روزنامه شهروند برایتان نقل می‌کنیم:

  • آماری عجیب از داوری‌های لیگ به دست آمده است که قابل تأمل است. شما می‌دانید درمجموع ٨٢ بازی انجام‌شده از لیگ برتر چند داور سوت زده‌اند؟ برای اطلاع‌تان بگویم که ٥٥ بازی را فقط ٩ داور و ٢٧ بازی دیگر را هم ٩ داور دیگر سوت زده‌اند. جالب این است که ١٤ بازی آخر را فقط ٨ داور قضاوت کرده‌اند. آیا این به معنای تبعیض نیست؟
  • خیلی وقت‌ها مصلحت را در نظر می‌گیرند و براساس شرایط مسابقات داوران را انتخاب نمی‌کنند؛ سیاست آنها این است که به تعدادی خاص حق قضاوت بدهند و از همه مهم‌تر افرادی در اولویت قضاوت هستند که مجیزگوی رئیس کمیته داوران باشند یا نفع شخصی یا انتخاباتی برای او داشته باشند.
  •  آقایی که الان رئیس کمیته داوران است، یک داور چهل ساله که برابر آیین‌نامه‌های کمیته واجد شرایط سنی قضاوت در لیگ یک و لیگ برتر نیست را از لیگ دو به لیگ برتر آورده و اخیرا در جام حذفی بین دو تیم لیگ برتری سوت زده است. دلیلش چیست؟ این است که آن داور در دانشگاه آزاد فلان‌شهر آدم بانفوذی است و می‌تواند به کمیته داوران کمک کند تا برخی دوستان بتوانند مدرک دانشگاهی بگیرند! 
  • نمی‌توانم قبول کنم داوری که‌ سال گذشته به علت قضاوت‌های پراشتباه و مسائل حاشیه‌ای از لیگ برتر کنار گذاشته شده است، یک‌شبه به لیگ برتر برگردد. بعد می‌فهمیم که همان داور در روز داور از یکی از دوستان نزدیک آقای رئیس در استان خودشان تجلیل کرده و از فلان رئیس و فلان مقام و فلان مدیر کارخانه برای یک فرد خاص کادو دریافت کرده است.

    1984