بازیکنی که از رئال مادرید به دسته سوم هلند رسید و مسی را نژادپرست خواند

بازیکنی که از رئال مادرید به دسته سوم هلند رسید و مسی را نژادپرست خواند

پایگاه خبری فوتبالی – تیم کوزاکن بویز هلند در دسته سوم هلند بازی می‌کند و اگر خوش‌شانس باشد، چند هزار طرفدار برای تماشای بازی این تیم به ورزشگاه می‌روند.

این تیم در جنوب هلند قرار دارد و رویستون درنته در آن بازی می‌کند. این در حالی است که او باید در این سن در کنار بهترین‌های فوتبال حضور می‌داشت.

رئال مادرید او را در سال 2007 و پس از قهرمانی در مسابقات جام ملت‌های جوانان اروپا خریداری کرد. او در آن هنگام بهترین بازیکن تورنمنت شد.

این بازیکن چپ‌پا و 32ساله حالا پس از حضور در بنی‌یاس امارات از فوتبال خداحافظی کرد. اما او حالا به میادین برگشته است.

درنته می‌گوید: «پس از قهرمانی یورو جوانان، 16 باشگاه به دنبال جذب من بودند. من با خوان لاپورتا، رییس بارسلونا، و پردراگ میاتوویچ، مدیر فوتبال رئال مادرید صحبت کردم. به محض آن که فهمیدم رئال مادرید من را می‌خواهد، تصمیمم را گرفتم. من در آن سن تحت تاثیر همه چیز رئال بودم. من می‌خواستم عضوی از این باشگاه پرشکوه شوم.»

درنته فوتبالش در رئال را با بازی مقابل سویا در سوپرجام آغاز کرد و با شوتی تماشایی از راه دور، گل تساوی آن بازی را زد. 

اما حضور مارسلو در سال 2009، او را به نیمکت ذخیره‌ها راند و او در سال 2010 به هرکولس قرض داده شد، اما درگیری با مدیریت باشگاه باعث شد دوران موفقی را در این تیم نداشته باشد. او سپس به صورت قرضی به اورتون پیوست. او در جلسه تیمی اورتون پیش از نیمه‌نهایی جام حذفی دیر آمد و به همین دلیل با دیوید مویس درگیری لفظی پیدا کرد: «پشت در اتاق منتظر بودم، در حالی که باید ساکت می‌رفتم و می‌نشستم. وقتی بعدتر رفتم، مویس گفت: گم شو! باید حرفش را می‌پذیرفتم، اما گفتم: منظورت چیست که گم شو؟ خودت گم شو. بعد به هلند رفتم و دیگر به اورتون برنگشتم.» او کمی بعد در مصاحبه‌ای گفت که لیونل مسی بارها به او توهین نژادپرستانه کرده است.

درنته سپس در آلانیا ولادی‌قفقاز روسیه بازی کرد و در شش بازی، یک بار هت‌تریک کرد. ردینگ او را به لیگ برتر انگلیس برگرداند. اما او فصل بعد به شفیلد ونزدی قرض داده شد. درنته مدت کوتاهی را در کایسری ارجی‌یس‌اسپور ترکیه گذراند و بعد به بنی‌یاس امارات رفت. او سپس فوتبال را کنار گذاشت تا به موسیقی رپ بپردازد و نامش را Roya2Faces گذاشت (رویا دو چهره، که رویا مخفف رویستون، نام این بازیکن است). او پس از 18 ماه تصمیم گرفت میکروفون را کنار بگذارد و این بار به اسپارتا روتردام در دسته دوم هلند رفت و با این تیم به دسته برتر رسید. او در 32سالگی علاقه‌ای به استرس دسته اول نداشت و به تیم دسته سومی کوزاکن بویز رفت.

8444