سرمربی سابق میلان از روزهای سخت نبرد با سرطان می گوید

سرمربی سابق میلان از روزهای سخت نبرد با سرطان می گوید

پایگاه خبری فوتبالی- سینیسا میهایلوویچ، سرمربی بولونیا روز جمعه ، چهار ماه بعد از تشخیص ابتلایش به بیماری سرطان برای اولین بار در سالن کنفرانس خبری شرکت کرد و درمورد مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. او علاوه بر تمجید از پزشکان و پرستارانی که در بیمارستان از او مراقبت می کنند، از شاگردانش به خاطر عملکردشان در زمین چمن انتقاد کرد.

به گزارش فوتبالی، این روزها بولونیا شرایط خوبی ندارد و در رده پانزدهم جدول سری آ تکیه زده و فقط سه امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارد. میهایلوویچ در صحبتهایی اعلام کرد که در سن 50 سالگی می کوشد تا به رغم بیماری اش، در باشگاه بولونیا به فعالیت ادامه دهد. او در طول این مدت سه دوره شیمی درمانی را پشت سرگذاشته و در ماه اکتبر یک عمل جراحی انجام داده ولی هرزمان که پزشکان به او اجازه دهند هدایت تیم را برعهده می گیرد.

آقای میهایلوویچ در جریان صحبتهایش گفت:« من خودم را یک قهرمان نمی بینم؛ من یک مرد معمولی هستم؛ نمی توان فقط با شجاعت بر سرطان غلبه کرد؛ بلکه به درمان و مراقبت هم نیاز است. اصلا نباید از این بابت خجالت بکشید. تنها چیزی که بیماران نباید از آن دست بکشند، تلاش و امید به زندگی است. برای غلبه بر این بیماری به صبوری نیاز است. سرطان بیماری ناخوشایندی است؛ اینکه چهارماه در یک اتاق باشی و حتی نتوانی هوای تازه تنفس کنی، اصلا ساده نیست. امیدوارم که بتوانم مرد بهتری باشم. در زندگی سابقم، صبوری اصلا در زندگی ام جایی نداشت ولی حالا اوضاع فرق کرده است.»

سرمربی بولونیا در بخش دیگری از صحبتهایش از پزشکان و پرستارانش تشکر کرد و گفت:« درطول این مدت با افرادی استثنایی آشنا شدم. پزشکان و پرستارانی که نگران حال من بودند. من از تمام کسانی که در طول این مدت با نامه ها و پلاکاردهایشان از من حمایت کردند تشکر می کنم.»

بولونیا روزیکشنبه با ناپولی بازی خواهد داشت و حالا میهایلوویچ امیدوار است تا تیمش به زودی به روزهای خوبش بازگردد.

این سرمربی صرب در ادامه با اشاره به تشویقهایی که هواداران حریف تقدیم او کرده اند گفت:« یک سال پیش در تورینو به من توهین کردند ولی این بار همه مرا تشویق کردند. آنها فهمیده بودند که من هیچ ترسی از نشان دادن شرایطم ندارم.»

البته اگرچه میهایلوویچ به همه ادای محبت کرد؛ اما شاگردانش از این قاعده مستثنی بودند وبا انتقادات تند این سرمربی باتجربه روبرو شدند چرا که بولونیا در ده بازی اخیرش تنها به یک برد دست یافته است:« من نمی خواستم که بیماری من تبدیل به بهانه ای برای بولونیا شود. من از شاگردانم توقعات به مراتب بیشتری در زمین چمن داشتم.»

او با اشاره به روزهای سختی که در طول این مدت پشت سرگذاشته گفت:« در جلسات تمرینی تیم، گاهی 40 درجه تب داشتم و فداکاری های زیادی انجام داده ام. اما فراتر از همه اینها از نتایج کسب شده توسط تیمم عصبانی هستم. از عملکرد و بازی شاگردانم حسابی کفری هستم و از حالا به بعد بازیکنانم باید با 200 درصد توانشان کار کنند. ما باید کسب امتیاز را شروع کنیم و دوباره شروع به دویدن نمائیم.»

6363