توضیحات کارشناس هواشناسی درباره میزان آلودگی هوا و احتمال لغو مسابقات فوتبال فردا

توضیحات کارشناس هواشناسی درباره میزان آلودگی هوا و احتمال لغو مسابقات فوتبال فردا

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس هواشناسی با حضور روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران توضیحاتی درباره شاخص آلودگی هوای تهران و کلان شهرها برای احتمال لغو یا برگزاری دیدارهای فردا بیان کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از اینکه آلودگی هوای تهران تشدید شد و به دنبال آن کلیه مدارس و دانشگاه‌ها روز شنبه تعطیل شدند، اخباری مبنی بر لغو دیدارهای استان تهران و کلان شهرها به گوش رسید. بر همین اساس برنامه وقت اضافه رادیو ایران با آقای اصغری کارشناس هواشناسی صحبت کرد که توضیحات او را در ادامه می خوانیم. 

به برکت بارندگی شب گذشته، شرایط خیلی حاد نبود. در اصفهان و مشهد شرایط به مراتب بدتر است و عنوان آلوده ترین شهرها را یدک می کشند. فردا پیش از ظهر وضعیت خیلی خوب نیست اما فردا بعد از ظهر باد خواهد وزید و این مورد کمک خواهد کرد تا روز یکشنبه ما انباشت نداشته باشیم اما به طور کل آلوده ترین روز در هفته پیش رو، یکشنبه و حتی دوشنبه پیش از ظهر است. این وضعیت  می تواند به حد روز پنجشنبه برسد و شاخص کیفیت هوا، 150 را رد کند که برای ورزشکاران مشکل آفرین خواهد بود. 

وی ادامه داد: بعید می دانم برای دیدار پرسپولیس و نساجی شاخص 150 را رد کرده باشد. 

کارشناس هواشناسی افزود: بازی های در پیکان شهر و آزادی هسته های آلودگی در کلانشهر تهران است. باد غالب تهران غربی به شرقی است و برج هایی که در شهرک بام تهران و ولنجک ساخته شده از وزش باد جلوگیری می کند. امروز اصفهان بسیار آلوده بود و آلوده ترین شهر ایران است. اهواز هم همیشه آلوده است اما اکنون وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها دارد.

4344