پنج فاکتوری که منجر به اخراج امری از آرسنال شد

پنج فاکتوری که منجر به اخراج امری از آرسنال شد

پایگاه خبری فوتبالی- دوران حضور اونای امری روی نیمکت مربیگری آرسنال به پایان رسید و اعضای مدیران باشگاه آرسنال به سرکردگی رائول سائلی و ادو گاسپار تصمیم گرفتند تا قرارداد این سرمربی اسپانیایی را در پی شروع ضعیف تیمش درر قابتهای این فصل لیگ برتر از سمتش برکنار کنند.

به گزارش فوتبالی، او یک سال و چند ماه پیش هدایت آرسنال را در دست گرفت ؛ پذیرش این پیشنهاد قطعا ریسکی ترین تصمیم دوران مربیگری امری بود، چون او جانشین سرمربی ای شد که در باشگاه آرسنال یک اسطوره به تمام معنا بود؛ آرسن ونگر که بیش از دو دهه هدایت این تیم را عهده دار بود و در بین هواداران این تیم به شدت محبوب است.

درطول این مدت، امری نتوانست به نتایج مطلوب و جذابی دست بیابد و به ندرت می شد روند بردهای متوالی در این تیم دید. آنها فصل گذشته به فینال لیگ اروپا رسیدند ولی فصل برای آنها بدون جام به پایان رسید و آنها با باخت در فینال لیگ اروپا، نتوانستند سهمیه این فصل لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب کنند. حالا و در دومین فصل حضور امری در آرسنال، تیم او شروع خوبی در لیگ برتر نداشته و بدترین شروعش را از فصل 83-1982 تجربه می کند. آنها درحال حاضر هشت امتیاز تا جایگاه کسب سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارند و در این گزارش قصد داریم تا به فاکتورهایی که منتهی به برکناری امری از سمت مربیگری آرسنال شد بپردازیم:

1- نتایج ضعیف:

آرسنال بدترین لحظاتش در سی سال اخیر را پشت سرمی گذارد و در پنج بازی اخیر موفق به برد نشده است. آنها در رده هشتم جدول لیگ برتر هستند و 8 امتیاز تا جایگاه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارند. آمار اصلا آنطور که توقع می رفت رقم نمی خورد و همین ماجرا نقش پررنگ و تاثیرگذاری دربرکناری امری داشت.

2-ناکامی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

آرسنال در سه فصل اخیر نتوانسته سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند؛ چرا که اصلا نتوانسته فصل را در جمع 4 تیم برتر به پایان ببرد. در این سه فصل یک فصل، ونگر سرمربی این تیم بوده و دوفصل امری. ونگر که در طول بیش از 20 سال حضورش درآرسنال هواداران را به حضور درلیگ قهرمانان اروپا عادت داده بود، در آخرین فصل حضورش دراین تیم ، نتوانست تیمش را به رقابتهای اروپایی برساند که مشکل اصلی البته مشکل اقتصادی باشگاه بود. حالا و بعد از سه سال دوری آرسنال از لیگ قهرمانان اروپا، حالا برخی از بازیکنان این تیم خواهان ترک این تیم هستند. امری فصل گذشته با تیمش به فینال لیگ اروپا رسید و درصورتی که آنها می توانستند به قهرمانی برسند، سهمیه حضور درلیگ قهرمانان اروپا را کسب می کردند ولی این اتفاق رخ نداد تا این اوضاع بد برای آنها بدتر شود. در مجموع اگرچه عملکرد امری در رقابتهای اروپایی خوب بوده ولی تیمش درلیگ انگلیس فاجعه بار کار کرد و همین برایش گران تمام شد.

3- نبود سبک کاری مشخص: 

امری در طول یک سال و نیم حضور در آرسنال هرگز نتوانست یک سبک مشخص بازی کردن را در تیمش پیاده سازی کند. منظور یک سبک مشخص و تعیین شده است که پروژه باشگاه را برپایه آن بنا کند. در هر بازی، شاهد بودیم که این سرمربی اسپانیایی تیمش را با تاکتیک های مختلفی به زمین می فرستد و این نشان از هرج و مرج شدیدی در ترکیب تیم به ویژه در خط دفاع بود. در حال حاضر هم ضعیف ترین خط آرسنال همان خط دفاعی اش است که هیچ یک از بازیکنان خط دفاعی آرسنال نمی توانست صحبتها و خواسته های سرمربی تیم را درک کند. 

4- ماجرای ژاکا:

اونای امری به علاوه در مدیریت رختکن تیمش به ویژه در جنجال درگیری ژاکا با هواداران آرسنال موفق نبود. در هفته دهم رقابتهای لیگ برتر و در مصاف آرسنال مقابل کریستال پالاس، ژاکا با هواداران تیمش درگیر شد. 

او نتوانست کاپیتان تیمش را برای عذرخواهی از هواداران متقاعد کند و او را از ترکیب بازیکنان آماده تیمش خط زد و درنهایت بازوبند کاپیتانی آرسنال رااز ژاکا گرفت و به اوبامیانگ سپرد و همین ماجرا باعث ایجاد دودستگی در رختکن تیم شد. امری نتوانست این ماجرا را مدیریت کند و نه در ارتباطش با رختکن و نه در ارتباط با هواداران تیمش موفق نبود

5- فاصله گرفتن از هواداران:

نتایج ضعیف آرسنال و جنجالهای ایجاد شده توسط ژاکا، باعث شد تا هواداران علیه این سرمربی اسپانیایی موضع گیری کنند. در هریک از بازیهای خانگی آرسنال در هفته های اخیر این شعار به گوش می رسید:« امری برو بیرون؛ نه تاکتیکی داری و نه ساختاری؛ جایی برای پنهان شدن نداری» 

همین مشکلات و فاکتورها دست به دست هم دادند تا ماجراجویی اوناری امری در آرسنال خیلی زودتر از آنچه به نظر می رسید، به پایان برسد.

6363