مسی در رختکن قبل ازمصاف تاریخی با لیورپول: باخت مقابل رم، تقصیر ما بود

مسی در رختکن قبل ازمصاف تاریخی با لیورپول: باخت مقابل رم، تقصیر ما بود

پایگاه خبری فوتبالی-  در هفتمین قسمت از برنامه مچ دی که توسط شرکت بارسا استودیوس و راکوتن ساخته می شود، به ناکامی دردناک و عجیب بارسلونا در مصاف با لیورپول در آنفیلد و درنیمه نهایی فصل گذشته رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا و همچنین باخت بارسایی ها در فینال جام حذفی اسپانیا و 18 روز طوفانی در رختکن بارسا لقب گرفت اختصاص داشت.

به گزارش فوتبالی، بارسایی ها درشرایطی در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در آنفیلد به مصاف لیورپول رفته بودند که بازی رفت با برد 0-3 بارسا در نوکمپ به پایان رسیده بود. قبل از آغاز بازی برگشت، ارنستو والورده و بازیکنان بارسلونا در صحبتهایی اعلام کردند که از ناکامی فصل گذشه شان مقابل رم درس گرفته اند (دو سال پیش بارسا در بازی رفت 1-4 مقابل رم به پیروزی رسیده بود ولی با باخت 0-3 در بازی برگشت، آنها از صعود بازماندند و این اتفاق در بازی با لیورپول هم تکرار شد.)

بارسایی ها در بازی برگشت مقابل لیورپول هم نتوانستند مانع از تکرار فاجعه رم شوند . حالا دراین برنامه اعلام شده که در جریان آن بازی لیونل مسی در قالب کاپیتان بارسا در رختکن تیم به هم تیمی هایش چه گفته. قبل از آغاز آن بازی، مسی در رختکن به هم تیمی هایش گفت:« برویم..رو به جلو تا یک گام بزرگ برداریم. نباید این فرصت را ازدست بدهیم. ما اینجائیم. باید قوی وارد زمین شویم. یادمان باشد که مقصر ناکامی در بازی با رم ، ما بودیم و نه هیچ فرد دیگری. نباید بگذاریم که آن اتفاق دوباره تکرار شود. آن باخت تقصیر ما بود و نه هیچ کسی دیگر.»

لوئیس سوارز که 4 سال سابقه بازی در لیورپول را داشت و شناخت خوبی از تیم حریف داشت در تکمیل صحبتهای مسی گفت:« ما آماده سختی کشیدن هستیم. برویم زجر بکشیم. درست است؟ قطعا به ما سخت خواهد گذشت.»

درپایان نیمه اول آن بازی بارسا 0-1 از حریف عقب افتاد و آنها چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. در بین دو نیمه والورده در رختکن اعتراف کرد که تیمش تحت فشار بازیکنان حریف به مشکل خورده و باید این مشکل را حل کنند. در آن لحظات جوردی آلبا به خاطر گافی که در نیمه اول داد و منجر به به ثمر رسیدن گل اول حریف شده بوود، سرش را پائین انداخته بود و صورتش را با حوله پوشانده بود و گریه می کرد. والورده در آن لحظه به آلبا گفت:« پاشو، پاشو.» و ادامه داد:« باید با جدیت بازی کنیم. وقتی توپ را از لیورپولی ها گرفتیم باید آرام جلوبرویم. توپ را به لئو می رسانیم و با شوتزنی سعی می کنیم بازی را دراختیار بگیریم. باید قوی باشیم تا کارمان دراینجا تمام نشود. همه ما برای حل مشکل اینجا هستیم؛ باید به محوطه جریمه حریف نزدیم شویم. آماده اید؟ بلند شوید پسرها.»

اما تمام این نقشه ها بی فایده بود؛ طبق گفته ترشتگن بارسایی ها امیدوار بودند که انرژی لیورپولی ها در جریان بازی تحلیل برود اما این اتفاق رخ نداد. مسی هم نتوانست برنامه های مدنظرش را پیش ببرد. او در رختکن به هم تیمی هایش گفت:« به جلو می رویم. عقب نمی مانیم. پیش به سوی زمین. می رویم که یک گل بزنیم.»

اما درنیمه دوم اوضاع کاملا برخلاف خواسته بارسایی ها پیش رفت. واینالدوم در دقیقه 54 گل دوم لیورپول را زد و دو دقیقه بعد، بازی 0-3 شد. شکیرا همسر پیکه درمورد آن لحظات گفته:« باورم نمی شد. که بارسا 0-3 عقب افتاد.»

اتفاق بدتر دردقیقه 79 رخ داد که گل چهارم لیورپول به ثمر رسید. در پایان بازی، در رختکن بارسا همه بازیکنان با چهره های درهم نشسته بودند و سکوت مرگباری حاکم بود. ترشتگن در توصیف آن لحظات گفت:« بعد از یک چنین دیداری، دوست داری ناپدید شوی.» بوسکتس ادامه داد:« باخت خیلی ناراحت کننده ای بود. تیم کاملا درهم شکسته بود. چون ما آمده بودیم که به فینال برویم و امیدهای زیادی داشتیم.»

والورده سرمربی بارساگفت:« همیشه با خودت فکر می کنی که آیا می توانی اوضاع را تغییر بدهی یا اینکه چیزی عوض نخواهد شد. بعد از باخت مقابل رم خیلی به این موضوع فکر کردم. با تجربه ناکامی مقابل رم، همه چیز را آماده کرده بودم.»

کمی بعد بارسلونا در فینال جام حذفی در سویا با نتیجه 1-2 مغلوب والنسیا شد تا در مدت کوتاهی بارسا دو ناکامی تلخ را تجربه کند.

6363