بارسلونا چگونه فده والورده را از دست داد؟

بارسلونا چگونه فده والورده را از دست داد؟

پایگاه خبری فوتبالی – رودولفو کاتینو، نایب‌رییس فعلی باشگاه پنیارول اروگوئه فده والورده را به‌خوبی می‌شناسد. او به‌خوبی پیشرفت این بازیکن اروگوئه‌ای و رسیدن او به رئال مادرید را به خاطر می‌آورد.

کاتینو می‌گوید: «والورده توپ طلا را از آن خود خواهد کرد. او یکی از بازیکنان بزرگی است که این سرزمین پرورش داده است، در کنار لوییس سوارز و دیه‌گو فورلان. نمی‌دانم که امسال سال او خواهد بود یا دو سال بعد، اما او توپ طلا را فتح می‌کند چون ظرافت بازی او را کمتر کسی دارد.»

این بازیکن 21ساله در پیراهن سفید رئال مادرید بسیار راحت است. اما کاتینو می‌گوید: «وقتی او 16ساله بود، آرسنال او را به بازدید از اماکن تمرینی‌اش دعوت کرد. ما موافقت کردیم، هرچند که به او گفتیم که بازی نکند چون می‌ترسیدیم مصدوم شود. اما آرسنال اصرار داشت او بازی کند. ما هم بر سر بیمه او به توافق رسیدیم تا اگر او مصدوم شد، شش میلیون یورو دریافت کنیم. چند ماه بعد آنها به مونته‌ویدئو آمدند تا او را بخرند، اما مبلغ پیشنهادی آنها بسیار کم بود.

منچستر یونایتد و بارسا هم او را زیر نظر داشتند. یونایتد به‌سرعت از جذب او منصرف شد، و بارسلونا حاضر نبود مبلغ درخواستی ما را بپردازد. آنها حتی به مبلغی که گفته بودیم نزدیک هم نشدند. آنها به دلیل مسائل مالی، بازیکنی بزرگ را از دست دادند.»

8444