زیدان به آمار مورینیو رسید

زیدان به آمار مورینیو رسید

پایگاه خبری فوتبالی - زین‌الدین زیدان به رده چهارم مربیان رئال مادرید از نظر تعداد حضور روی نیمکت صعود کرد. او در جریان تساوی دو بر دو مقابل پاری سن ژرمن، برای 178امین بار روی نیمکت رئال نشست و از این جهت با آمار ژوزه مورینیو برابری کرد. نفر سوم لیست، لئو بین‌هاکر است که 197 بازی داشته و زیدان تا انتهای فصل به آمار او خواهد رسید.

البته مورینیو در این 178 مسابقه عملکردی بهتر از زیدان داشته است. این مربی پرتغالی در 72 درصد دیدارهایش روی نیمکت رئال پیروز شد، در حالی که این عدد برای زیدان 67 درصد است. اما زیدان از نظر تعداد جام‌ها بهتر از مورینیو عمل کرده و 9 قهرمانی آورده، در حالی که مورینیو در سه فصل حضور در برنابئو سه قهرمانی کسب کرد.

زیدان از نظر تعداد قهرمانی در رده دوم است و تنها میگل مونیوس با 14 قهرمانی در 14 سال بالاتر از او قرار دارد. او همچنین با 604 مسابقه روی نیمکت رئال، از این نظر رکورددار است.

زیدان پس از رسیدن به بین‌هاکر، ویسنته دل‌بوسکه را هدف قرار خواهد داد که 245 بازی روی نیمکت رئال حضور داشت. او سه دوره مربی رئال بود (که یک بار تنها سه روز، و یک بار تنها 11 بازی در فصل 94-1993 بود).

8444