ضرر 450 میلیون یورویی فوتبال ایتالیا از برگزاری سوپرجام در عربستان

ضرر 450 میلیون یورویی فوتبال ایتالیا از برگزاری سوپرجام در عربستان

پایگاه خبری فوتبالی – برگزاری سوپرجام ایتالیا بین یوونتوس و لاتزیو در عربستان سعودی ممکن است 450 میلیون یورو ضربه به سری آ ایتالیا بزند.

تصمیم به برگزاری بازی بین قهرمانان اسکودتو و کوپا ایتالیا در فصل 19-2018 در عربستان باعث جنجال بسیاری شده است، چرا که عربستان سابقه بدی در زمینه حقوق بشر دارد و جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی هم به دستور مقامات این کشور کشته شده است.

حالا گلف تایمز گزارش داده که این تصمیم بسیار پرهزینه هم خواهد بود. شبکه تلویزیونی beIN Sports که متعلق به قطر است، به صورت جدی به دنبال فسخ قرارداد خود با سری آ است. این شبکه حق پخش تلویزیونی فوتبال ایتالیا در خارج از این کشور را در دست دارد.

این شبکه به برگزاری مسابقات دیگر کشورها در عربستان واکنش شدیدی نشان می‌دهد، چرا که آنها از شبکه beOutQ که در شهر ریاض واقع است، شکایت کرده و طلب یک میلیارد دلار جریمه کرده‌اند. این شبکه عربستانی که به نظر می‌رسد نامش هم از beIN Sports گرفته شده، تصاویر این شبکه قطری را به صورت غیرمجاز پخش می‌کند.

شبکه beIN Sports حق پخش تلویزیونی فوتبال ایتالیا در فرانسه، آمریکای شمالی، خاورمیانه، آسیا، اسپانیا و ترکیه را در اختیار دارد. طبق این قرارداد، 450 میلیون یورو به سازمان لیگ سری آ می‌رسد و اگر فسخ شود، دست آنها از این مبلغ کوتاه خواهد ماند. این در حالی است که عربستان بابت برگزاری سه مسابقه سوپرجام ایتالیا در پنج سال آینده در این کشور، تنها 20 میلیون یورو می‌پردازد.

یک سخنگوی beIN Sports گفته است: «ما به شکلی فعال داریم درباره تمامی ارتباطات تجاری‌مان با سری آ تجدید نظر می‌کنیم، چرا که لیگ تصمیم گرفته سوپرجام را ماه آینده در عربستان سعودی برگزار کند، کشوری که مسئول سرقت وسیع تصاویر شبکه ما در دو سال گذشته بوده است.»

8444