لیورپول 1 – ناپولی 1: صعود هیچ‌کدام قطعی نشد

لیورپول 1 – ناپولی 1: صعود هیچ‌کدام قطعی نشد

پایگاه خبری فوتبالی – لیورپول و ناپولی در آنفیلد به تساوی رسیدند، نتیجه‌ای که سرنوشت هر دو تیم را به روز آخر کشاند. یورگن کلوپ در این بازی صدمین حضور خود در اروپا را تجربه کرد.

لیورپول که در تمام رقابت‌ها در این فصل تنها یک شکست داشته که مقابل همین ناپولی بوده، نیاز به پیروزی داشت تا صدرنشینی خود را مسجل کند. اما ناپولی که برای اطمینان از صعود، پیروزی می‌خواست، با گل دقیقه 21 دریس مرتنس از حریف پیش افتاد. او روی پاس جیووانی دی‌لورنتزو از تله آفساید گریخت و در موقعیتی تک به تک، از زاویه‌ای نسبتا بسته دروازه آلیسون را باز کرد. این گل از دو جهت در VAR بررسی شد؛ یکی خطای احتمالی مرتنس روی ویرجیل فان‌دایک، و یکی هم آفساید بودن گل، که هر دو مورد رد شد و گل صحیح اعلام شد. مرتنس در 18 بار اخیری که در ترکیب ثابت تیمش در لیگ قهرمانان بازی کرده، 13 گل زده و 4 گل ساخته است.

دقایقی پیش از آن هم فابینیو به دلیل برخورد با هیروینگ لوزانو مصدوم شد و زمین را ترک کرد.

لیورپول دست به حمله زد و در یک صحنه، روبرتو فیرمینو ضربه‌ای زد که کالیدو کولیبالی از روی خط برگرداند. فیرمینو در نیمه دوم یک موقعیت دیگر را هم از دست داد، و سرانجام دژان لوورن در دقیقه 65 بازی را به تساوی کشاند. او کرنر جیمز میلنر را با ضربه سر گل کرد. مرتنس اعتقاد داشت که در این گل روی او خطا شده است.

حالا هر دو تیم، سالزبورگ را در تعقیب خود می‌بینند و باید در روز آخر نتیجه مثبتی بگیرند تا صعود کنند.

8444