مورینیو و ثبت رکوردی ویژه در لیگ قهرمانان: صعود پشت صعود

مورینیو و ثبت رکوردی ویژه در لیگ قهرمانان: صعود پشت صعود

پایگاه خبری فوتبالی- ژوزه مورینیو سرمربی جدید و پرتغالی باشگاه تاتنهام در اولین حضورش روی نیمکت مربیگری این تیم در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا توانست به برد ارزشمندی مقابل المپیاکوس دست بیابد.

به گزارش فوتبالی، با این برد، تاتنهام صعودش به دور بعدی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد و به علاوه با ثبت این پیروزی، رکورد جالب توجهی به نام مورینیو ثبت شد. او تنها یک بار در طول تمام عمر مربیگری اش در رساندن تیمش به مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا ناکام مانده و این فصل مثل اکثر فصول با تیمش به مراحل حذفی رسیده است.

مورینیو اخیرا در صحبتهایی گفته بود:« من یک مرد باشگاه هستم ولی مرد باشگاه های متعددی هستم؛ من آقای پورتو هستم؛ آقای رئال مادرید هستم و آقای باشگاه هستم.» او بدین ترتیب اعلام کرده که نمی تواند تنها یکی از تیمهایی که مربیگری کرده را به عنوان بهترین تیمش برگزیند. آقای خاص تجربه هدایت تیمهای بنفیکا، لئیریا، پورتو، چلسی، اینترمیلان، رئال مادرید، منچستریونایتد و حالا تاتنهام را در کارنامه مربیگری اش دارد و در تک تک این باشگاه ها به افتخارات فراوانی دست یافته است.

حالا مورینیو درحالی به تاتنهام گام به دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا دراین فصل می گذارد که در 150 بازی در این تورنمنت معتبر در سمت سرمربی حضور داشته و در 148 دیداری که تا به امروز دراین تورنمنت هدایت کرده به 80 برد، 36 تساوی و 32 باخت رسیده است و یک بار با پورتو و یک بار هم با اینترمیلان قهرمانی در این رقابتها را تجربه کرده است.

آقای خاص در طول پانزده سال حضورش در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار در رساندن تیمش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا و صعود از دور گروهی ناکام مانده؛ که این اتفاق در فصل 2-2001 رخ داد. در آن زمان مورینیو برای اولین بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کرد و دراین رابطه تجربه چندانی نداشت و قرار گرفتن با رئال مادرید در یک گروه، کار را برای مورینیو سخت کرد. تیمش در اولین بازی مرحله گروهی در برنابئو مغلوب رئال شد و در خانه هم مقابل رئال مادرید شکست خوردند و تنها توانستند 3 امتیاز مقابل پاناتینایکوس کسب کنند. 

ولی مورینیو خیلی سریع راه و رسم موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا را یاد گرفت و تنها یک فصل بعد از آن با پورتو اولین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد.

6363