لوئیز انریکه: نمی‌خواستم یک مربی ناسپاس مثل مورنو در کادر فنی من باشد

لوئیز انریکه: نمی‌خواستم یک مربی ناسپاس مثل مورنو در کادر فنی من باشد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیز انریکه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا معارفه شد. او در این مراسم در مورد برکناری جنجالی روبرت مورنو سرمربی اسبق لاروخا هم صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، انریکه که به علت سرطان و مرگ دخترش از تیم ملی کنار رفته بود به تازگی دوباره برگشته و مورنو که به جای وی هدایت تیم ملی اسپانیا را به عهده گرفته بود، برکنار شد.  انریکه در مراسم معارفه اش گفت :" ورز خاصی برای من و خانواده ام است چرا که به خانه ام که تی مملی است، برگشتم تا پروژه ای که آغاز کرده بودم را به اتمام برسانم. می دانم که اتفاقات ماه های اخیر باعث می شود تا توجه ویژه رسانه ها به سمت من جلب شود و باید بیش از چیزی که دوست دارم، توضیح بدهم. معمولا از حواشی فرار می کنم. "

وی در مورد اخراج جنجالی روبرت مورنو بیان کرد:" تنها دلیلی که روبرت در کادر فنی من نیست، من هستم. فدراسیون هیچ تقصیری ندارد. اختلاف من با مورنو از 12 سپتامبر آغاز شد یعنی تنها روزی که  با او صحبت کردم. با او تماس گرفتم. در خانه من با هم جلسه گذاشتیم. او گفت که می خواهد در یورو  حضور داشته باشد و بعد از آن اگر خودم خواستم ، می تواند دستیار من شود. در هفته های اخیر اما صحبت های دیگری مطرح شد. می دانم که خیلی دوست داشت که در یورو حضور داشته باشد و بهترین فرصت زندگی اش نصیبش شده بود. فرد جاه طلبی است اما از نظر من شخصیتی ناسپاس دارد و نمی خواهم که چنین شخصیت هایی در کادر فنی من باشند. جاه طلبی بیش از حد یک ویژگی نیست بلکه یک نقطه ضعف بزرگ است. نمی خواستم که او در کادر فنی من باشد."

انریکه در ادامه بیان کرد:" در آن جلسه به روبرت گفتم که می خواهم به مربیگری برگردم. آن جلسه خیلی صمیمانه تمام شد و با یکی از اعضای کادر فنی ام تماس گرفتم. باید بگویم که هرگز خودم را به فدراسیون پیشنهاد ندادم، هرگز با کسی تماس نگرفتم و هرگز شخص واسطه ای با اسم من با دیگران تماس نگرفت. به خاطر شرایطی که خودتان می دانید مجبور شدم که از تیم ملی دور شوم. در اواخر اکتبر، روبیالس با من تماس گرفت و جلسه خوبی داشتیم. به آنها گفتم که تصمیمی که خودشان فکر می کنند بهتر است را بگیرند و به من کاری نداشته باشند. در نهایت آنها ابراز تمایل کردند که برگردم. قطعا از نحوه رخه دادن این شرایط خوشحال نیستم اما انگیزه زیادی دارم. ترجیح می دهم که از حالا جنجال ها را فراموش کنیم و فقط به تیم ملی فکر کنیم."

سرمربی اسبق بارسلونا در این باره که چرا اجازه نداده تا روبرت مورنو در یورو سرمربی اسپانیا باشد هم صحبت کرد:" می دانید که چه فکری می کنم. در یورو خواهم بود چرا که مدیر ورزشی و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا با من تماس گرفتند. دوست ندارم که داستان طور دیگری مطرح شود که صحت ندارد. این داستان از نظر من است. روبرت شخصیتی حرفه ای دارد که دلیلی ندارد که از او انتقاد کنم."