چهار سال محرومیت در انتظار ورزش روسیه؛ احتمال حذف از یورو 2020

چهار سال محرومیت در انتظار ورزش روسیه؛ احتمال حذف از یورو 2020

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس کمیته مبارزه با دوپینگ روسیه در روز سه شنبه اعلام کرد که به احتمال زیاد این کشور چهار سال از حضور در هر گونه رویداد ورزشی محروم خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ به کمیته مبارزه با دوپینگ روسیه اعلام کرده است که این سازمان به علت دوپینگ سازمان یافته ورزشکارانش در سالهای اخیر با محرومیتی شدید و چهار ساله مواجه خواهد شد. این محرومیت باعث می شود تا کل ورزشکاران روس از حضور در مسابقات المپیک 2020 محروم شوند.

نکته عجیب این جاست که شهر سن پترزبورگ روسیه یکی از میزبان های یورو 2020 است و در صورت تائید محرومیت ورزش روسیه به نظر می رسد که یوفا مجبور خواهد شد تا یکی از میزبان های مسابقات را تغییر بدهد و بدین ترتیب برگزاری مسابقات تابستانی نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. 

یوری گانوس رئیس سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه تائید کرده است که با محرومیت جدید ورزشکاران روس حق حضور در المپیک تابستانی و یورو در سال 2020 و المپیک زمستانی و جام جهانی فوتبال 2022 را نخواهند داشت. 

در سالهای اخیر مدارک زیادی در مورد دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران روس با حمایت دولت این کشور کشف شده که به نظر می رسد محرومیت سنگینی در انتظار این کشور خواهد بود.