امباپه: وقتی قهرمان دنیا هستی، به الگو نیازی نداری

امباپه: وقتی قهرمان دنیا هستی، به الگو نیازی نداری

پایگاه خبری فوتبالی- کیلیان امباپه ستاره فرانسوی پاری سن ژرمن در صحبتهایی گفته که خودش را شایسته فتح توپ طلا نمی داند.

به گزارش فوتبالی، از زمانی که کیلیان امباپه درسن 16 سالگی شروع به درخشیدن در باشگاه موناکو کرد، بسیاری از کارشناسان فوتبالی پیش بینی کردند که او جانشین بزرگ لیونل مسی به عنوان یکی از برترین ستاره های تاریخ دنیای فوتبال خواهد شد. پس از آن امباپه از موناکو به پاری سن ژرمن پیوست و به درخشش خود دراین تیم ادامه داد. او در طول این سالها هرگز رویایش برای فتح توپ طلا را پنهان نکرده است. امباپه در گفتگو با فرانس فوتبال اعلام کرده که امسال مسی گزینه اول فتح توپ طلاست.

حالا امباپه دراین رابطه گفته:« من امسال برنده توپ طلا نخواهم شد. کاندیدهای زیادی دراین مسیر هستند و از نظر من مسی شانس شماره یک فتح توپ طلاست. او از نظر فردی قوی ترین بازیکن سال بوده. خوشحالم که مرا در بین بهترین بازیکنان دنیا می دانند.»

امباپه در پاسخ به سوالی درمورد الگوهای فوتبالی اش گفته:« در حال حاضر الگوی خاصی ندارم. وقتی قهرمان دنیا هستی، به الگو نیازی نخواهی داشت. این روزها در حال الهام گرفتن از مسائل مختلف هستم. دوست ندارم که مرا با پله مقایسه می کنند چون هرگز مثل او نخواهم شد. او سه بار قهرمان جام جهانی شده و لقب پادشاه فوتبال را یدک می کشد.»

امباپه در جریان گفتگوی دیگری باOuest France هم اعلام کرده که شایسته فتح توپ طلای امسال نیست و گفت:« توپ طلای امسال؟ من شایسته اش نیستم. بازیکنانی هستند که عملکرد بهتری نسبت به من داشتند.» او درمورد عملکردش در پاری سن ژرمن گفته:« با پیراهن پاری سن ژرمن هنوز به تمام جامهای ملی نرسیده ایم و در لیگ قهرمانان اروپا هم ناامیدکننده بودیم. درست است که از نظر فردی به جامهای زیادی رسیده ام ولی فوتبال ورزشی فردی نیست و باید این را پذیرفت.»

امباپه ادامه داد:« هنوز زمان زیادی دارم تا بتوانم به جامهای دیگر برسم. عجله ای ندارم. اصلا این دغدغه و گره فکری ام نیست.»

6363