دل پیرو: رفتار رونالدو دربازی با میلان اصلا شایسته و زیبنده نبود

دل پیرو: رفتار رونالدو دربازی با میلان اصلا شایسته و زیبنده نبود

پایگاه خبری فوتبالی- الساندرو دل پیرو ستاره سابق فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس که بین سالهای 1993 تا 2012 پیراهن بینکونری را به تن می کرد و با این تیم یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورده در آستانه دیدار تیمش مقابل اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان، گفتگوی ویژه ای را انجام داده و به آنالیز این بازی جذاب پرداخته

این گزیده ای از این گفتگوی هیجان انگیز است:

*فکرش را می کردید که یووه، ساری را به عنوان سرمربی انتخاب کند؟

نه اصلا سورپرایز نشدم که آنها ساری را با وجود گذشته اش در ناپولی برگزیدند. همین اتفاق درمورد آنچلوتی و کاپلو هم رخ داده بود. آنها قبلا سرمربی تیمهای رقیب بودند. آنچه مرا سورپرایز کرد، پایان کار یووه با الگری بود. فکرش را هم نمی کردم که یوونتوسی ها این دوره موفق را اینگونه به پایان ببرند.

*یووه با ساری نتایج ایده آلی می گیرد ولی هنوز ساری نتوانسته سبک فوتبال مدنظرش را در تیم پیاده کند

او به زمان نیاز دارد. در برخی دقایق از بازیها سبک مدنظر او را می توان دید؛ به ویژه در برخی حرکات تهاجمی، مالکیت طولانی توپ و... اما اشتباه است که توقع داشته باشیم که یوونتوس از سبک بازی ناپولی یا چلسی ساری کپی برداری کند. یوونتوس دی.ان.ای خاص خودش را دارد. آنها بازیکنانی فوق العاده دارند. سرمربی تیم با هوشیاری کامل در حال پیشبرد امور است.

* به عنوان کاپیتان سابق یووه، می توانید عصبانیت رونالدو بعد از تعویضش در بازی با میلان را درک کنید.

ترک استادیوم قبل از اتمام بازی، اصلا زیبا  و شایسته یک بازیکن در حد و اندازه های رونالدو نیست. این رفتار مثبتی نبود . کریس یک بازیکن بزرگ و حرفه ای است و به همین خاطر هم تیمی هایش برایش احترام خاصی قائلند.

*کریس کمتر گل می زند؛ دلیلش آسان تر بودن گلزنی در رئال بود یا اینکه لیگ ایتالیا سخت تر است؟

هر فصل داستان خودش را دارد ولی واضح است که فوتبال درایتالیا ساده نیست. توجهی خاص بر فاز دفاعی و آماده سازی تاکتیکی تیمها برای بازیها حیرت آور است.

*فکر می کنیددیبالا مقابل اتلتیکو بازی می کند یا ایگواین؟

ساری با تیم به نتایج خوبی دست می یابد.به نظرم کریس رونالدو شرایطش خوب است و ایگواین درکنارش بازی می کند و دیبالا هم در نیمه دوم فرصت بازی کردن خواهد یافت.

*تطبیق یابی دلیخت در تیم اصلا کار ساده ای نبود.

کیه لینی نقشی حیاتی درتیم ایفا می کند و جای خالی اش کاملا حس می شود ولی من نسبت به دلیخت خیلی خوشبینم. او گاهی اشتباهاتی می کند ولی پتانسیل بالایی دارد و عملکردش بازی به بازی پیشرفت می کند.

*بونوچی هم که اخیرا تمدید کرد

بازگرداندن او کار درستی بود و تمدید قراردادش هم همینطور. مدافعان اینگونه به سختی پیدا می شود. او می تواند از پشت سر کمک زیادی به بازی سازی کند.

*نقش جدید بوفون در تیم را چطور می بینید

توقع نداشتم که بوفون برگردد ولی بازگشت در این سن دقیقا به منزله دنبال کردن رویاهاست. او به دنبال آن است که کاری را انجام دهد که از آن لذت می برد. به نظرم این بهترین تصمیم برای او و برای یووه بود.

*یوونتوس بلیط صعود را در جیبش دارد. فکر می کنید مقابل اتلتیکو چطور کار کنند؟

به نظرم یووه برای صدرنشینی خواهد جنگید و اتلتیکو هم حریفی قاطع است.

*یوونتوس در بازی با اتلتیکو به چه سختی های برخواهد خورد؟

الان نمی توان در مورد تیمی که در تابستان تغییرات زیادی داشته قضاوت کرد. باید دید..

*نظرت درمورد تیم سیمئونه چیست؟

تیمهای سیمئونه روح و شخصیت خاصی دارند. همه چیز به شرایط بازی بستگی دارد ولی کسی که اتلتیکو را تیمی دفاعی می داند، سخت در اشتباه است.

*کاسیاس گفته که اوبلاک بهترین دروازه بان دنیاست. نظر شما چیست؟

او بی تردید دروازه بان بزرگی است و برای بهترین بودن رقابت میکند.

*ژائو فلیکس دارنده آتی توپ طلای دنیای فوتبال است؟

او همین حالا هم در جمع بزرگترین هاست. او نباید منتظر بماند ووقت تلف کند. ژائو همه چیز دارد. تنها توصیه ای که به او دارم این است که قدر مهارتهایش را بداند و در تمام جلسات تمرینی تمام توانش را به کار بگیرد. بدین ترتیب او مهارناپذیر خواهد شد. باز هم میگویم او تمام نکات لازم برای تبدیل شدن به ستاره شماره یک دنیای فوتبال را دارد.

*توپ طلای امسال را به چه کسی می دهید؟

به دل پیرو به خاطر کارنامه ورزشی درخشانش (می خندد)

*به نظرتان زیدان کار درستی کرد که به رئال بازگشت؟ حالا رئال او حسابی گرفتار بحران شده است.

زیدان هرگز از سر بی احتیاطی تصمیمی نمی گیرد. اگر به رئال برگشته به این خاطر بود که می دانست شرایط متفاوت از دوره قبل است. ممکن است که او به بحران خورده باشد ولی در پایان فصل او و تیمش برای فتح تمامی جامها مبارزه خواهند کرد.

*شرایط والورده در بارسلونا هم با اما و اگرهای زیادی همراه است.

انتقادات درمراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا متولد می شوند. تا زمانی که ورق را برنگردانی، قطعا زخم تو همچنان به تو آسیب خواهد زد. ولی به نظرم والورده فوق العاده است و مسی را هم دارد.

6363